مالیات اجاره محل شرکت که از مدیر عامل اجاره شده

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات بر درآمد اجاره و مستغلاتمالیات اجاره محل شرکت که از مدیر عامل اجاره شده
ناشناس پرسیده شده در 2 ماه پیش

سلام وقت بخیر شرکت حقوقی هستیم که ملکی را که برای مدیرعامل شرکت هست اجاره کردیم و ماهانه 8 میلیون تومان بابت اجاره پرداخت شده  . 1- مالیات اجاره پرداخت نکردیم و موکول شده به زمان رسیدگی و عددی که اداره مالیات به عنوان مالیات تکلیفی اعلام میکند را پرداخت کنیم . آیا شامل جریمه میشویم و جریمه آن زیاد است ؟ آیا درخواست بخشودگی بابت جریمه میتوان داد ؟ و در کل این روش درست هست یا خیر ؟ 2- بابت گزارش اجاره در معاملات فصلی گزارش اجاره را نیز برای مدیرعامل که شخص حقیقی هست رد شده آیا درست هست ؟

سوالات مرتبط

2 پاسخ
علی رهنما 2 ماه قبل پاسخ داده شده
جریمه اش زیاد نیست و بخشودگی دارد ولی کار درستی نیست چون دوبله مالیات پرداخت خواهید کرد .تا اول دی در فصلی ارسال کنید بعد از دیماه دیگه در سامانه مودیان نیازی نیست در فصلی هم ارسال نشود هم موردی نداره
حسین میرزاتقی 2 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام.مشمول جرائم ماده ۱۹۹ میشوید که در زمان رسیدگی اصل مالیات را اخذ میکنند و بیشتر جرائمش بخشوده خواهد شد اما بهترین کار این میباشد که مالیات تکلیفی با هر پرداخت کسر و پرداخت شود و یک نسخه هم به موجر بدهید تا در زمان ارسال اظهارنامه جزو پرداختی های خود لحاظ نماید.در ضمن بله باید اجاره را در گزارسات فصلی وارد نمایید و اطلاعات موجر را به نام مدیر عاملتان تکمیل نمایید.حتی پس از راه اندازی سامانه مودیان با توجه به اینکه داخل سامانه مودیان تاکنون جایی برای گزارش اجاره نمیباشد باید هم اکنون هم در گزارشات فصلی هزینه اجاره را ارسال نمایید.
دکمه بازگشت به بالا