مالیات ارزش افزوده فعالان منطقه ویژه

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات بر ارزش افزودهمالیات ارزش افزوده فعالان منطقه ویژه
نادیا افشاری پرسیده شده در 2 سال پیش

سلام وقت بخیر، ما یه شرکت پیمانکاری ثبت شده در اهواز هستیم که پروژه در عسلویه دارم جز فعالان منطقه ویژه محسوب میشویم، شرکت دیگری که ثبت تهران هستش مناقصه ای در منطقه ویژه برنده شده و اون شرکت هم جز فعالان منطقه ویژه می باشد . اون شرکت خدماتی به شرکت ما ارائه میدهد ..آیا بابت خدماتی که ارائه میدهد باید ارزش افزوده بگیرید؟؟ فعال منطقه ویزه فقط باید کار در آن منطقه داشته باشد؟؟ آیا باید ثبت شرکت منطقه ویژه باشد تا جز فعالان منطقه ویژه قرار بگیرد؟؟؟

سوالات مرتبط

3 پاسخ
علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده
بله دقیقا پاسخ سوالات را خودتان در سوال داده اید اولا هر معافیتی فقط در محدوده منطقه شامل میشود و حتما باید در آن منطقه ثبت شده باشد اگر شرکتی در تهران ثبت شده باشد در مناطق ویژه و آزاد مشمول هست
نادیا افشاری 2 سال قبل پاسخ داده شده

ببخشید میشه لطفا بگین طبق کدوم ماده و بخشنامه معاف از ارزش افزوده نیستیم ؟؟
بخاطر اینکه سرپرستمون میگه چون در منطقه ویژه کار میکنیم نباید به اون شرکت ارزش افزوده پرداخت کنیم و معاف هستیم

حسابنو عضو سایت 2 سال قبل پاسخ داده شده
سلام در جریان باشید که از تاریخ ۱۳ دیماه ۱۴۰۰ طبق قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده ، مناطق آزاد و ویژه به صورت پیش فرض مشمول ارزش افزوده هستند.
نادیا افشاری 2 سال قبل پاسخ داده شده

استاد طبق اصلاح (حذف)بند ش تبصره 6 مناطق آزاد و ویژه دیگه مشمول مالیات ارزش افزوده نیست

ابراهیم صدرایی - مدرس و مشاور امور مالی و مالیاتی عضو سایت 2 سال قبل پاسخ داده شده

پیشنهاد می‌شود قانون بودجه سال 1401 را با دقت بیشتری مطالعه نمایید

ابراهیم صدرایی - مدرس و مشاور امور مالی و مالیاتی عضو سایت 2 سال قبل پاسخ داده شده

در بند ش تبصره 6 حذف شده از قانون بودجه سال 1401 آمده بود؛ در سال 1401 مناطق آزاد تجاری- صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی مشابه سرزمین اصلی مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خواهند بود.
وقتی این بند حذف می‌شود به منزله این هست که همچنان قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده اجرا شود و در قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده نیز مناطق آزاد و ویژه به صورت پیش فرض مشمول مالیات و عوارض ارزش افزوده هستند.
اگر در قانون بودجه قصد معافیت یا حذف مالیات و عوارض بود باید صراحتا به موضوع حذف مالیات و عوارض اشاره میشد که این اتفاق نیافتاده!

علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده
شرکتی که در اهواز ثبت شده و شرکتی که در تهران ثبت شده هر دو در منطقه ویژه اقتصادی کار میکنند پس این دو هیچ فرقی با هم ندارند فقط کارفرما در منطقه ویژه معافیت دارد و به این دو ارزش افزوده پرداخت نمیکند .اگر شرکت اهوازی در منطقه ویژه ثبت شده بود بله معاف بود  درضمن قانون بودجه هرسال مگر میتواند قوانین کلی گشور را دچار تغییر کند؟ 
نادیا افشاری 2 سال قبل پاسخ داده شده

خیلی ممنونم

دکمه بازگشت به بالا