مالیات تکلیفی اجاره شخص حقوقی

رضا موحد پرسیده شده در 2 سال پیش
لطفا در خصوص نحوه ثبت اظهارنامه اجاره اشخاص حقوقی و همچنین صدور قبض ماهانه  راهنمایی بفرمایید. مالک = شخص حقیقی ملک = مسکونی با موقعیت اداری مستاجر= شخص حقوقی قبض ماهانه رو از کجا تهیه کنم؟ و اینکه مبلغ قبض رو سیستم صادر میکنه یا مبلغ دستی وارد بشه؟
سوالات مرتبط

2 پاسخ
بهترین پاسخ
حسابنو عضو سایت 2 سال قبل پاسخ داده شده
سلام حدس میزنم منظور شما مالیات تکلیفی تبصره 9 ماده 53 است زیراکه مستاجر حقوقی اظهارنامه مالیات بر درآمد اجاره را انجام نمی‌دهد بلکه صرفا اجرای مالیات تکلیفی اجاره بر عهده‌اش می‌باشد. مستاجر که شرکت است می‌بایست به نسبت اجاره های پرداختی در هر ماه، میزان مالیات بر درآمد اجاره موجر را بدون اعمال معافیت ماده 57 محاسبه نماید و از اجاره‌های پرداختی ماهانه کسر و تا پایان ماه بعد به نام موجر از حوزه مالیاتی محل وقوع ملک قبض مالیاتی دریافت و نسبت به پرداخت آن اقدام نماید. نسخه اصل قبض پرداخت مالیات را به موجر تسلیم و روگرفت آن را در اسناد نگهداری نماید و رویداد مربوطه را در دفاتر و سیستم حسابداری خود ثبت نماید. فعلا به صورت سیستمی امکان صدور قبض مالیات تکلیفی اجاره وجود ندارد.
رضا موحد 2 سال قبل پاسخ داده شده

با تشکر از شما بابت رهنمایی و وقتی که گذاشتید.
موقع اجاره ملک با مالک توافق شد (مجبور شدیم) که پرداخت مالیات تکلیفی بعهده ما (مستاجر) باشه و ایشون گفتن مبلغی که بابت اجاره ماهانه اعلام کردن رو بصورت خالص میخوان.
حالا سوال بنده اینه هزینه ای که بابت مالیات تکلیفی قراره پرداخت کنیم و مازاد بر اجاره ماهانه پرداخت هست، تحت عنوان چه هزینه ای در حسابها ثبت بشه؟

علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده
تحت هیچ عنوان هزینه ای نمیتوانید ثبت کنید و مورد قبول اداره دارایی نیست شما در همون حساب بدهکاری مالک ثبت کنید مطمئن باشید بالاخره سراغ شما خواهد آمد و در قبال پرداخت وجه این قبوض را ازشما دریافت میکند (فقط به ایشان اطلاع دهید این مالیات پرداخت میشود ولی از اجاره کسر نمیشود هروقت که اداره دارایی از شما مالیات مطالبه کرد به ما مراجعه کنید ) این مواردی که در قرارداد ذکر میشود چون خارج از قوانین و مقررات است هیچ اعتباری ندارد هر زمان شما میتوانید از ایشان مطالبه کنید
رضا موحد 2 سال قبل پاسخ داده شده

بله متوجه شدم. ممنونم از راهنمایی شما.

دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت

آموزش حقوق و دستمزد 1403