مرخصی استحقاقی در پرسنل شیفتی

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: قانون کار و حقوق و دستمزدمرخصی استحقاقی در پرسنل شیفتی
هادی پرسیده شده در 4 هفته پیش
با سلام و عرض خسته نباشید بنده تمامی متن های سایت رو خوندم ولی برای اولین‌بار در طی این ۸سال شرکتی آمده که ساز خودش رو میزنه و میخوام راهنماییم کنید. بنده و همکارانم بصورت ۱۲ساعت کار و ۲۴ساعت استراحت بطور ثابت درحال شیفت دادن هستیم‌ در اداره ی دولتی و مجموعا اگر مرخصی نگیریم ۲۴۰ساعت کارکرد داریم درماه و مبنای شرکت این است که هرماه هرچه بیشتر از ۱۹۲ساعت بیشتر شود اضافه کار تلقی میگردد، آیا این صحیح است؟ و اما اگر یک روز مرخصی استحقاقی برویم درواقع ۱۲ساعت از کارکرد ما کم میشود و ساعت کاکرد آن ماه ۲۲۸ساعت میشود و این ساعات را از اضافه کار ما کم میکنه شرکت. اما مرخصی استحقاقی توی سیستم ثبت میکنیم. درواقع آن ۱۲ساعت ک نبودیم از اضافه کار کم کرده . پس مرخصی استحقاقی چه میشود؟
سوالات مرتبط

2 پاسخ
علی رهنما 3 هفته قبل پاسخ داده شده
مبنای 192ساعت برای همه ماهها غلط است معمولا کم پیش میاید که ساعات موظفی یک ماه 192ساعت باشد یعنی در ان ماه اصلا تعطیلی مناسبتی وجود نداشته است و هر ماه ساعات موظفی خودش را دارد و سالی 26روز میتونید از مرخصی با حقوق استفاده کنید کارشان خلاف است
نیما - مشاور روابط کار 3 هفته قبل پاسخ داده شده
سلام و وقت بخیر این رویه های اشتباهی است که خیلی از کارفرمایان متاسفانه دارند/ساعات موظفی برای هر ماه متفاوت است برای هر روز کاری هفت ساعت و بیست دقیقه است و برای هر مرخصی همین مقدار از موظفی کسر می شود.
دکمه بازگشت به بالا