معافیت مالیاتی هزینه های درمانی حقوق بگیر

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات حقوقمعافیت مالیاتی هزینه های درمانی حقوق بگیر
رضا خیری پرسیده شده در 2 سال پیش

سلام و وقت بخیر، آیا طبق ماده ۱۳۷ کلیه هزینه های درمانی به شرط تایید دریافت هزینه از سوی پزشک، قابل کسر از درآمد مشمول مالیات هستند؟ مثلا فرض کنید هزینه های بالای دندانپزشکی و ایمپلنت کلا معاف هستند؟ یا اینکه محدودیت و سقفی داره؟

سوالات مرتبط

2 پاسخ
بهترین پاسخ
حسابنو عضو سایت 2 سال قبل پاسخ داده شده

باسلام
اولا این موارد مربوط به معافیت‌های مالیاتی نیستند و از جمله کسورات مالیاتی هستند. ضمنا طبق ماده 137 قانون مالیات‌های مستقیم و بند 2 بخشنامه 200/98/44 سازمان امور مالیاتی، اولا صرفا هزینه‌های درمانی شامل حال این کسورات مالیاتی است و مواردی که مربوط به درمان نباشد از جمله زیبایی و غیره شامل این کسورات نیست و ثانیا مرجع اقدام در این خصوص صرفا اداره مالیاتی دریافت کننده مالیات حقوق است که حقوق بگیر می‌تواند شخصا پس از پایان سال انجام هزینه از اداره مالیاتی مربوطه پیگیری و درخواست استرداد مالیات اضافی کسر شده را نماید و در اینخصوص کارفرما راسا نمی‌تواند در سال انجام هزینه ممیزی و اقدام نماید. ضمنا در همین راستا، هزینه‌های درمانی ویزیت و درمان سرپایی مثل دندانپزشکی و بستری در صورتی که مورد تایید پزشک ایرانی قرار گرفته باشد مورد پذیرش است.
موفق باشید

علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده
معمولا فقط هزینه های بستری در بیمارستان را قبول میکنند و آن هم بعد از تسویه مالیات شرکت باید دوندگی کنید شاید بتوانید مبالغی از مالیات حقوق کسر شده را بگیرید 
دکمه بازگشت به بالا