آغاز ثبت نام وام بازنشستگان از اواخر خرداد

آغاز ثبت نام وام بازنشستگان از اواخر خرداد

افزایش مبلغ تسهیلات قرض الحسنه بازنشستگان

از جمله مزایایی که سازمان تامین اجتماعی برای بازنشستگان خود در نظر گرفته پرداخت وام قرض الحسنه می باشد و بازنشستگان واجد شرایط می توانند نسبت به دریافت این تسهیلات اقدام نمایند. در همین رابطه احمد اسفندیاری، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: در سال گذشته مبلغ این تسهیلات 12 میلیون تومان بود و بازنشستگان می توانستند نسبت به دریافت این وام با کارمزد 4 درصد اقدام نمایند و با پیگیری های انجام شده در سال جاری مبلغ این وام به 20 میلیون تومان افزایش یافته است.

آقای اسفندیاری در خصوص نحوه ی ثبت نام و پرداخت این وام هم عنوان داشت: بازنشستگان واجد شرایط می توانند با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی در هر استان و شهرستان، نسبت به ثبت نام و دریافت این تسهیلات قرض الحسنه اقدام نمایند. همچنین لازم به ذکر است که فرآیند ثبت نام وام 20 میلیونی از اواخر خردادماه آغاز خواهد شد و براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است 500 هزار بازنشسته از این تسهیلات بهره مند شوند.

شرایط دریافت تسهیلات قرض الحسنه تامین اجتماعی

از جمله شرایط لازم برای دریافت این تسهیلات داشتن کارت عضویت در کانون بازنشستگی تامین اجتماعی است و دارا بودن این کارت عضویت به منظور دریافت این تسهیلات لازم و ضروری است، همچنین شخص بازنشسته باید فاقد چک برگشتی، بدهی بانکی و اقساط معوق باشد. در خصوص راه های ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه بازنشستگی باید گفت که بازنشستگان این سازمان می توانند به دو طریق نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. راه اول به صورت غیرحضوری و از طریق ثبت نام اینترنتی می باشد و راه دوم مراجعه ی حضوری به کانون‌های بازنشستگی و ارائه مدارک ثبت‌نام خواهد بود.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت