ابر بدهکار مالیاتی در تور نظام مالیاتی کشور

ابر بدهکار مالیاتی در تور نظام مالیاتی کشور

عزم جدی سازمان امور مالیاتی برای مبارزه با فرارهای مالیاتی

دکتر داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی اظهار داشت : با توجه به این موضوع که در سند مردمی دولت سیزدهم مبارزه با فرارهای مالیاتی و شفاف سازی نظام اقتصادی کشور مورد توجه و تاکید قرار گرفته است ، به منظور تحقق این هدف نظام مالیاتی کشور با تغییر سیاست های خود به سمتی در حرکت است که درآمدهای مالیاتی مورد انتظار از محل شناسایی فرارهای مالیاتی و هچنین شناسایی مودیان جدید تامین شود و شاهد کاهش فشار بر مودیان منضبط باشیم .

دکتر منظور در ادامه عنوان کرد : در راستای شناسایی فرارهای مالیاتی ، وصول مالیات از یکی از ابر بدهکاران مالیاتی که با روش های خاص خود اقدام به این کار کرده بود در مرحله ی اجرا قرار گرفته است .  در خصوص این موضوع می توان گفت که این شخص بیش از 24 شرکت در هشت استان کشور دارد و در این مدت بیش از 12 هزار و هشتصد میلیارد ریال بدهی مالیاتی داشته است .

دکتر منظور در پایان افزود : با توجه به فرارهای مالیاتی که در کشور وجود دارد ، سازمان امور مالیاتی کشور با برنامه ریزی های انجام شده و تغییر سیاست ها در این زمینه عزم جدی دارد و تلاش ها بر این است که با همکاری نهادهای نظارتی و قوه قضائیه این امر تسریع گردد .

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا