احتمال افزایش وام 12 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی

احتمال افزایش وام 12 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی

اعطای تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان تامین اجتماعی

یکی از مزایایی که سازمان تامین اجتماعی برای بازنشستگان خود در نظر گرفته پرداخت وام قرض الحسنه به این گروه از بازنشستگان تامین اجتماعی است . در خصوص این وام لازم به توضیح است که مبلغ آن در سال 1400 هفت میلیون تومان بود که در سال گذشته به 12 میلیون تومان افزایش یافت . حال اخبار منتشر شده در این خصوص حاکی از این است که در پی درخواست بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و پیگیری های کانون بازنشستگان این احتمال وجود دارد که مبلغ این وام قرض الحسنه در سال 1402 افزایش پیدا کند .

در خصوص دریافت این وام باید گفت که عضویت فرد در کانون بازنشستگان ، دریافت حقوق بازنشستگی از بانک رفاه ، داشتن سن کمتر از 77 سال و عدم وجود بدهی بانکی ، از جمله شرایطی است که فرد درخواست کننده باید دارای آن ها باشد تا این تسهیلات به وی تعلق بگیرد . همچنین اقساط این وام برای سال گذشته 24 ماهه و با کارمزد 4 درصد در نظر گرفته شده است . حال باید دید در روزهای آتی پیرامون این موضوع مبلغ جدیدی در خصوص وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام خواهد شد یا خیر ؟

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت