استفاده از کارت ملی به عنوان کارت بانکی

استفاده از کارت ملی به عنوان کارت بانکی

کارت های ملی جایگزین کارت های بانکی می شوند

براساس اظهارات مدیر اداره نظام پرداخت بانک مرکزی جمهوری اسلامی با توجه به امضای تفاهم نامه ای میان سازمان ثبت احوال کشور و بانک ملی، در آینده ای نزدیک افراد می توانند از کارت ملی خود به عنوان کارت بانکی استفاده نمایند.

محمدرضا مانی در سخنان خود به این موضوع نیز پرداخت که با توجه به بررسی های انجام شده به صورت میانگین در ماه چیزی در حدود 120 میلیون از کارت های بانکی فعال هستند و باید به این موضوع اشاره کرد که برخلاف کشور ما در سایر کشورها هزینه ی صدور کارت های بانکی بسیار بالاست. برهمین اساس افرادی که در بانک ملی صاحب حساب هستند می توانند در شعب و دستگاه های خودپرداز این بانک از کارت ملی خود به عنوان کارت بانکی استفاده نمایند.

آقای مانی در ادامه افزود: در راستای ارائه ی خدمات نوین بانکی به دنبال ایجاد ساز و کاری هستیم که یک کد منحصر به فرد الکترونیکی ایجاد کنیم که این کد در شبکه شتاب اجرایی گردد و با گذشت زمان این خدمات در تمامی بانک ها قابل اجرا خواهد بود.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا