اضافه کردن سابقه سربازی به سوابق بیمه

اضافه کردن سابقه سربازی به سوابق بیمه

شرایط اضافه کردن خدمت سربازی به سوابق بیمه

تمامی کسانی که خدمت سربازی خود را به اتمام رسانده باشند، در صورت اشتغال در شرکت های دولتی و خصوصی می توانند با مراجعه به سامانه https:\\ eservices.tamin.ir مدت زمان سربازی را به سابقه ی بیمه ای خود اضافه نمایند. لازم به توضیح است که اضافه کردن خدمت سربازی به سابقه بیمه دارای شرایطی می باشد و فرد متقاضی با دارا بودن این شرایط می تواند اقدام به این کار نماید.

اولین شرط داشتن 2 سال سابقه پرداخت حق بیمه است و اگر فرد سابقه ی دو سال را پر نکرده باشد نمی تواند مدت سربازی را به سابقه بیمه اضافه نماید. لازم به توضیح است که کارت پایان خدمت افراد زیر 50 سال بایستی الکترونیکی باشد . شرط دوم این است که فرد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشد.

فرمول محاسبه خرید بیمه سربازی

در رابطه با قیمت خرید بیمه سربازی باید گفت که اگر شخص قبل از سال 1385 به سربازی رفته باشد و قبل از خدمت سربازی سابقه بیمه تامین اجتماعی داشته باشد، دوران سربازی فرد به صورت رایگان جزء سابقه ی بیمه لحاظ خواهد شد اما مابقی افراد به منظور خرید بیمه سربازی بایستی مبلغی را پرداخت نمایند که براساس میانگین حقوق 2 سال آخر کاری فرد محاسبه خواهد شد. محاسبه ی مبلغ پرداختی براساس فرمول در نظر گرفته به شرح زیر است:

مبلغ قابل پرداخت = (نرخ) 7% * مدت زمان خدمت * میانگین حقوق دو سال آخر کاری داوطلب

براساس فرمول بالا هرقدر حقوق فرد در طی سال ها افزایش یابد، مبلغ پرداختی فرد جهت خرید بیمه سربازی نیز بیشتر خواهد بود به همین علت به افراد واجد شرایط توصیه می شود که اگر قصد اضافه کردن مدت سربازی به سابقه ی بیمه را دارند، زودتر این کار را انجام دهند و آن را به زمان بازنشستگی موکول نکنند چراکه ممکن است با تغییر قوانین مبالغ بیشتری را پرداخت نمایند.

 

 

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا