اعطای وام قرض الحسنه به کارگران بیمه شده تامین اجتماعی

تامین اجتماعی

اعطای وام قرض الحسنه به کارگران بیمه شده تامین اجتماعی

معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی از پرداخت وام قرض الحسنه به کارگران بیمه شده این سازمان در سال آینده خبر داد. وی اظهار داشت: تا پیش از این پرداخت این وام برای بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان میسر شده بود. هنوز هم این افراد می توانند برای دریافت وام به سامانه خدمات غیرحضوری مراجعه کرده، مراحل اداری را طی کنند تا وام به حسابشان واریز گردد.

مبلغ وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی 12 میلیون تومان است

احمد اسفندیاری در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: در حال حاضر میزان مبلغ وام قرض الحسنه ای که برای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است، 12 میلیون تومان می باشد. هرچند ما در تلاش هستیم تا با فراهم کردن امکانات و تامین اعتبارات و منابع مالی سازمان، در سال آینده این مبلغ افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: از آبان ماه امسال تمام فرایندهای مربوط به ثبت درخواست وام قرض الحسنه به صورت کاملا غیرحضوری انجام می گیرد. بنابراین نیازی نیست که افراد متقاضی به شعبه های مختلف سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنند.

پیشنهادها پس از تصویب در هیات امنا اجرا می شوند

معاون فرهنگی سازمان تامین اجتماعی همچنین به برگزاری جلسات گوناگون در این سازمان برای بررسی بودجه سال 1402 اشاره کرد. وی اظهار داشت: ما در این جلسات سعی کرده ایم منابع مالی را مشخص کنیم تا بتوانیم مبلغ مناسبی را برای وام به کارگران بیمه شده سازمان اختصاص دهیم. معاونت های مختلف پیشنهادات خود را ارائه کرده اند. این پیشنهادات بررسی می شوند و سپس به هیات مدیره سازمان ارجاع داده می شوند. در صورت تصویب، در جلسه هیات امنا نیز بررسی خواهد شد و آنگاه تبدیل به قانون شده و به مرحله اجرا در می آیند.

وی ادامه داد: طی سال آینده نیز تسهیلاتی فراهم آورده ایم و پیشنهاداتی به هیات رییسه ارائه شده اند تا به این ترتیب امکان ارائه وام قرض الحسنه برای کارگران بیمه شده تامین اجتماعی فراهم شود. در صورت تامین منابع مالی، شرایط دریافت وام اعلام خواهد شد و به این ترتیب واجدین شرایط می توانند برای ثبت درخواست اقدام کنند.

تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت