اعمال افزایش حق مسکن از فروردین ماه

اعمال افزایش حق مسکن از فروردین ماه

قابلیت پرداخت حق مسکن 1402 از فروردین ماه وجود دارد

براساس مصوبه ی شورای عالی کار در خصوص افزایش دستمزد کارگران برای سال 1402 ، حق مسکن کارگران از مبلغ 650 هزار تومان در سال گذشته به مبلغ 900 هزار تومان افزایش پیدا کرده است . اما سوالی که ممکن است ایجاد شود این خواهد بود که مبلغ اعلام شده از چه تاریخی اعمال و پرداخت خواهد شد ؟ در همین رابطه هادی ابوی، نماینده کارگران در شورای عالی کار اظهار داشت : حق مسکن یکی از مزایای شغلی و حقوقی کارگران است که در قانون کار به آن پرداخته شده و براساس مصوبه ی شورای عالی کار مبلغ آن برای سال 1402 ، ماهیانه 900 هزار تومان خواهد بود و قابلیت اجرای این مصوبه از ابتدای فروردین ماه وجود دارد .

حق مسکن برای تصویب نهایی منتظر تایید هیات وزیران

آقای ابوی در ادامه افزود : هرچند حق مسکن کارگران رقم چشمگیری نیست و حتی هزینه کارمزد مشاور املاک را هم برای کارگر پوشش نمی‌دهد اما چون مصوبه ی مزدی سال 1402 در روزهای پایانی سال گذشته به نتیجه ی نهایی خود رسید ، وزیرکار این گونه مطرح کرد که در اولین جلسه ی سال 1402 حق مسکن مصوب را به دولت ارائه می کند تا هیات وزیران آن را تایید نماید و مبلغ اعلامی از فروردین ماه قابلیت اجرایی دارد لذا تا زمان تصویب نهایی آن توسط هیات وزیران اگر سازمانی از 900 هزار تومان تعیین شده مبلغی کمتر پرداخت کند مکلف خواهد بود بعد از تصویب نهایی حق مسکن مابه‌التفاوت مبلغ پرداخت شده را به کارگران خود پرداخت نماید .

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت