افزایش تمکین مالیاتی پزشکان نسبت به سال گذشته

افزایش تمکین مالیاتی پزشکان نسبت به سال گذشته

شناسایی راه های دریافت مالیات از پزشکان

دکتر داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت : با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در این سازمان و پس از ابلاغ لایحه ی بودجه ی سال 1400 ، راه های مختلفی برای پرداخت مالیات پزشکان شناسایی شده است و پرداخت مالیات توسط این قشر افزایش چشم گیری داشته است . در همین راستا الزام پزشکان به استفاده از پایانه های فروشگاهی نیز جزء مهم ترین مطالبات مردمی است که این امر در دستور کار نظام مالیاتی کشور قرار گرفته است .

دکتر منظور در ادامه افزود : با توجه به این موضوع که برخی از درآمدهای پزشکان از مراکز درمانی نظیر درمانگاه ها، کلینیک ها و بیمارستان ها است ، این مراکز باید براساس قانون از حق الزحمه ی پزشکان به میزان 10 درصد مالیات تکلیفی کسر نمایند . لذا زمانی که این مراکز مورد رسیدگی مالیاتی قرار بگیرند و مشخص گردد مالیاتی اضافه دریافت شده باشد ، مبلغ اضافی به حساب پزشکان مسترد خواهد شد و زمانی که مشخص گردد مالیات کمتری از پزشک کسر شده ، سازمان امور مالیاتی این مالیات را مطالبه خواهد کرد .

تشکیل پرونده قضایی برای متخلفین

دکتر منظور به تشریح استفاده پزشکان از پایانه های فروشگاهی هم پرداخت و عنوان کرد : راه دیگر درآمدزایی پزشکان از طریق مطب ها و نسخه های پزشکی است لذا این قشر را ملزم به استفاده از پایانه های فروشگاهی ( کارتخوان ) کردیم . همچنین آماده دریافت هرگونه تخلف در سامانه سوت زنی هم هستیم تا با متخلفین برخورد کنیم و مردم عزیز می توانند در صورت مشاهده ی هرگونه تخلف ، مراتب را از طریق سرشماره 10001515 به سازمان امور مالیاتی کشور گزارش نمایند. لذا اگر پزشکان به منظور دریافت ویزیت و حق الزحمه شماره ی کارتی را به بیماران بدهند ، اگر این شماره کارت در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گیرد ، این حساب تجاری تلقی خواهد شد و برای کسانی که از کارت دیگران استفاده می کنند پرونده ی قضایی تشکیل خواهد شد .

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا