افزایش حقوق کارگران بازهم جوابگو نخواهد بود

افزایش حقوق کارگران بازهم جوابگو نخواهد بود

تغییر در دستورکار جلسه شورای عالی کار در خصوص دستمزد کارگران

احسان سهرابی، فعال کارگری در رابطه با موضوع دستمزد کارگران اظهار داشت: در حالی که قرار بود جلسه هفته ی گذشته ی شورای عالی کار پیرامون موضوع ترمیم دستمزدها تشکیل شود اما اتفاق عجیبی در این جلسه افتاد و دستور کار جلسه تغییر پیدا کرد. چنین مقرر شده بود که جلسه مذکور در رابطه با ترمیم دستمزدها تشکیل شود اما تعیین دستمزد برای سال 1403 در دستور کار قرار گرفته که این اتفاق به نوبه ی خود عجیب است چراکه شاخص های تورم هنوز مشخص نشده اند پس چطور می توان دستمزدها را تعیین کرد؟

سهرابی در ادامه افزود: اگر زیر ساخت های لازم در کشور فراهم نباشد، حتی افزایش 300 درصدی دستمزدها هم نمی تواند مشکلات معیشتی کارگران را حل نماید چراکه افزایش دستمزدها هر قدر هم که باشد تنها در ماه اول محسوس خواهد بود. لازم به توضیح است که براساس مصوبه ی مردی شورای عالی کار در سال 1402 دستمزدها با افزایش 27 درصدی نسبت به سال گذشته روبه رو شد و این میزان برای سایر سطوح دستمزدی 21 درصد بود اما باید به این مسئله هم اشاره کرد که در سال جاری دیه افزایش 50 درصدی داشته است.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا