افزایش حق مسکن کارگران همچنان در انتظار تصمیم دولت

افزایش حق مسکن کارگران همچنان در انتظار تصمیم دولت

انتظاری نسبتا طولانی برای مشخص شدن حق مسکن کارگران

هنوز با گذشت بیش از 6 ماه از سال تکلیف حق مسکن کارگران در سال 1401 مشخص نشده و انتظار میرود با ادامه سرپرستی آقای زاهدی وفا این مسئله هرچه زودتر به سرانجام برسد چراکه حداقل انتظار جامعه کارگری این است که افزایش کمک هزینه مسکن هرچه زودتر در سر منزل مقصود برسد.

اسدی عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار اظهار داشت : مبلغ حق مسکن کارگران باتوجه به هزینه های بالای جامعه ی کارگری مانند هزینه اجاره بها مبلغ بالایی نیست و از هیات دولت خواست هرچه سریعتر مصوبه کمک هزینه مسکن کارگران را به تصویب برساند و از این بلاتکلیفی خارج نماید .

وی همچنین اضافه کرد : پس از این که حق مسکن توسط هیئت دولت به 550 هزارتومان کاهش یافت، مجلس این عدد را مغایر با قانون دانست لذا وزارت کار مجدد مصوبه را به هیات دولت ارسال کرد و تاکنون این مصوبه در انتظار تصویب نهایی از سوی دولت است . در شورای عالی کار حداقل رقم دستمزد 1401 که به تصویب رسید شامل حداقل مزد،بن خواربار، حق مسکن و حق اولاد بوده و حق مسکن بخشی از دستمزد کارگران است لذا انتظار می رود با توجه به هزینه های بالای این قشر و احترم گذاشتن به مصوبات قانونی هیات دولت هرچه زودتر تکلیف حق مسکن را مشخص نماید.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا