با مستندات دولت را به ترمیم دستمزد ترغیب می کنیم

ترمیم دستمزد

با مستندات دولت را به ترمیم دستمزد ترغیب می کنیم

دبیر کل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران از برگزاری جلسه شورای عالی کار در هفته آینده خبر داد. وی اظهار داشت: ما می خواهیم با ارائه مستندات کافی به دولت، مسئله ترمیم دستمزد کارگران را در اولویت بگذاریم. دولت باید بداند که قدرت خرید کارگران به شدت کاهش پیدا کرده است.

بحث ترمیم دستمزد، اختلاف نظرها را کاهش می دهد

هادی ابوی تصریح کرد: در واقع اگر در میانه سال مسئله ترمیم دستمزد کارگران مورد بحث قرار بگیرد، موجب می شود اختلاف نظرها کمتر شود. شرکای اجتماعی دیگر برای انجام مذاکرات مربوط به افزایش دستمزد کارگران در سال آینده اختلافات زیادی نخواهد داشت و چالش های مربوط به این مسئله کمتر خواهد شد.

این فعال کارگری گفت: واقعیت این است که دولت سعی می کند با اجرای طرح کالابرگ قیمت ها و در نتیجه نرخ تورم را کنترل کند. این امر ممکن است، ولی تنها در صورتی که دولت بتواند با موفقیت در این مسئله ورود کند.

وی ادامه داد: هرچند همگی به خوبی می دانیم که این طرح به تنهایی کافی نیست، بلکه باید با پرداختن به مسئله ترمیم دستمزد کارگران، قدرت خرید این قشر را تقویت کرد. ما درصدد هستیم این موضوع را به صورت جدی در جلسه بعدی شورای عالی کار که هفته آینده برگزار می شود، مورد بررسی قرار دهیم.

دولت، کارگران را حمایت کند

ابوی خاطرنشان کرد: اجرای طرح کالابرگ، تنها وقتی موفق خواهد بود که دولت به حمایت از کارگران و ترمیم دستمزد آنها بپردازد. با توجه به نرخ تورم جامعه ما تلاش می کنیم تا این مسئله را در جلسات شورای عالی کار به بررسی بگذاریم.

وی افزود: قیمت ها روز به روز در حال افزایش هستند. مخصوصا قیمت کالاهای اساسی هیچ نوع ثباتی ندارد. بنابراین بسیار مهم است نمایندگان کارگران و سایر شرکای اجتماعی، قبل از هر کاری به مسئله افزایش دستمزد کارگران با توجه به نرخ تورم توجه داشته باشند. رفع دغدغه های این قشر مهم ترین وظیفه ای است که هر دولت بر عهده دارد. هر چقدر دغدغه ها و نگرانی های کارگران کمتر باشد، وضعیت تولید و اقتصاد مملکت نیز بهتر خواهد بود.

تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا