به معیشت کارگران و بازنشستگان بی توجهی شده است

به معیشت کارگران و بازنشستگان بی توجهی شده است

ترمیم دستمزدها وعده ای که محقق نشد

داوود میرزایی، دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه اظهار داشت: در جلسه مزدی شورای عالی کار چنین مقرر شده بود که اگر دولت در مهار تورم ناموفق بود دستمزد کارگران ترمیم گردد اما در عمل چنین اتفاقی رخ نداده است پس می شود این گونه برداشت کرد که معیشت کارگران با بی توجهی همراه بوده است. در رابطه با مصوبه ی مردی سال 1402 باید گفت که برخی از اعضای شورای عالی کار به قانون بی توجه بودند و یک عدد را بدون درنظر گرفتن هزینه های معبشتی خانوارها نهایی کردند.

کارگران خود با کارفرما در خصوص دستمزدها چانه زنی کنند

میرزایی در ادامه افزود: راهکاری که به کارگران پیشنهاد داده اند این است که خود با کارفرما چانه زنی کنید اما سوال اینجاست که در کدام کارگاه کارگر می تواند با کارفرما چانه زنی کند؟ مگر می شود هرکس برای افزایش حقوق با کارفرما صحبت کند؟ پس وظیفه ی اعضای شورای عالی کار چه می شود؟ توجیه آقایان این است که نمی شود در یک سال دو مرتبه دستمزدها را افزایش داد و این موضوع قانونی نیست، اما باید به آن ها گفت مگر مصوبه ی مزدی شورای عالی کار براساس قانون است که دم از قانون مداری می زنند.

آقای میرزایی در پایان عنوان داشت: در حال حاضر نیمی از جامعه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و به این افراد به واسطه ی مصوبه مزدی سال 1402 ظلم شده است و ما شاهد کاهش قدرت خرید خانوارهای کارگری هستیم که در شرایط فعلی بسیاری از نیازهایشان را ندید گرفته اند. حتی فرزندان کارگران در تلاش برای ورود به بازار کار هستند تا بتوانند به معیشت خانوارهای خود کمک کنند و خود در زمینه ازدواج و تحصیل با مشکلاتی روبه رو هستند. در این شرایط وزیرکار می گوید که ما تمام قد در کنار کارگران هستیم در پاسخ به ایشان باید گفت که شما نتوانسته اید از جامعه ی کارگری دفاع کنید.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا