تامین اجتماعی همه مطالبات داروخانه های طرح دارویار را پرداخت کرده است

تامین اجتماعی

تامین اجتماعی همه مطالبات داروخانه های طرح دارویار را پرداخت کرده است

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی کشور از تسویه مطالبات داروخانه های شرکت کننده در طرح دارویار خبر داد. به گفته این مقام مسئول طی ماه های گذشته همه بدهی این سازمان به داروخانه ها که حدود 1071 میلیارد تومان بود، پرداخت شده است.

پرداخت همه مطالبات تا پایان آذر ماه

مهدی اسلامی اظهار داشت: پرداخت مطالبات داروخانه ها از جمله مهم ترین دغدغه های ما در سازمان تامین اجتماعی است. به خصوص که این داروخانه ها در سرتاسر کشور در طرح دارویار با همکاری کرده اند. بنابراین با تامین اعتبار لازم، همه مطالبات داروخانه های مستقل سرپایی تا پایان آذر ماه پرداخت شدند.

وی تصریح کرد: داروخانه های طرف قرارداد تامین اجتماعی همچنین مطالباتی به جز طرح دارویار داشتند که با پرداخت مبلغ 750 میلیارد تومان همه این مطالبات تا پایان آبان ماه پرداخت شده اند. ضمن اینکه مطالبات مراکز دانشگاهی نیز حدود 2570 میلیارد تومان مربوط به ماه های اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری بودند. این مطالبات نیز به صورت کامل پرداخت شده اند.

12 هزار داروخانه طرف قرارداد طرح دارویار هستند

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی طی سخنان خود خاطرنشان کرد که در حال حاضر 12 هزار داروخانه در سراسر کشور طرف قرارداد دارویار قرار دارند. ما تلاش خود را کرده ایم تا با انجام این طرح قیمت دارو را ثابت نگه داریم و بیمه شدگان این سازمان مجبور به پرداخت هزینه بیشتر برای دارو نشوند.

گفتنی است اکنون حدود هفت ماه از اجرای طرح دارویار می گذرد و به نظر می رسد که این طرح با موفقیت در حال اجراست. سازمان تامین اجتماعی نیز با وجود چالش های مالی که با آنها روبروست تاکنون توانسته است هزینه های مالی این طرح را پرداخت کند. طی آذر ماه امسال 5200 میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی و دولتی پرداخت شد. پس از آن در نیمه اول دی ماه نیز 4300 میلیارد تومان از مطالبات مراکز غیر دولتی و بخش خصوصی طرف قرارداد با این سازمان پرداخت شدند.

بخشی از این مبلغ به پرداخت هزینه های مربوط به بیماری های خاص مثل دیالیز مربوط بود. همچنین هزینه های مربوط به نسخه های الکترونیک نیز به صورت کامل پرداخت شده است.

تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت