ترمیم حقوق کارگران انجام خواهد شد؟

ترمیم حقوق کارگران انجام خواهد شد؟

چرا افزایش حقوق ها مجددا مطرح شده؟

طی چند روز گذشته نمایندگان کارگری شورای عالی کار در نامه ای خطاب به وزیرکار خواستار ترمیم حقوق کارگران برای سال 1402 شدند. اما چرا موضوع ترمیم دستمزد کارگران بار دیگر مطرح شده؟ در همین ارتباط پیمان پژوهنده، کارشناس اقتصادی اظهار داشت: براساس آمار منتشر شده از مرکز پژوهش های مجلس، درک مردم از موضوع تورم با آمارهای رسمی که توسط بانک مرکزی اعلام شده در تفاوت است. براساس افکارسنجی انجام شده توسط مرکز پژوهش های مجلس، تورم احساس شده توسط مردم به صورت میانگین 86 درصد بوده. این درصد در صورتی به دست آمده که براساس اعلام بانک مرکزی تورم نقطه به نقطه 46 درصد و تورم اعلام شده توسط مرکز آمار 51 درصد بوده است.

عدم تحقق وعده های دولت در خصوص مهار تورم

پژوهنده در ادامه افزود: هدف از اعلام نرخ تورم موجود در کشور یادرآوری کردن وعده های داده شده می باشد، چراکه در جریان بررسی لایحه بودجه ی 1402، رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه این وعده را داد که در صورت عدم تغییر سقف بودجه توسط مجلس هم تورم مهار می شود و علاوه بر مهار تورم، نرخ تورم به 30 درصد کاهش خواهد یافت. دادن همین وعده ها منجر به افزایش حقوق 20 درصدی کارمندان شد و امروز که دولت نتوانسته این وعده ها را محقق سازد افکار عمومی جامعه از یک طرف و تلاش مجلس از طرف دیگر منجر به ایجاد زمزمه هایی در خصوص افزایش دوباره ی حقوق ها شده اما با تمامی این موارد باید گفت که افزایش مجدد دستمزها خود باعث ایجاد تورم خواهد بود.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا