تشکیل جلسه به منظور تعیین دستمزد کارگران

تشکیل جلسه به منظور تعیین دستمزد کارگران برای سال آینده

تشکیل کمیته تعیین دستمزد سال 1403 در اواخر آذر

محمدرضا تاجیک، نماینده کارگران در شورای عالی کار اظهار داشت: با توجه به نامه ی وزیرکار، اعضای شورای عالی کار می بایست نمایند خود در کمیته تعیین دستمزد را معرفی نمایند. لذا این احتمال وجود دارد که در اواخر آذرماه این کمیته به منظور تعیین دستمزد سال 1403 تشکیل جلسه دهد. حال موضوع این است که تصمیم کمیته ی مزدی چقدر به واقعیت نزدیک خواهد بود؟ چراکه در تعیین دستمزدها برای سال جاری نظر نمایندگان کارگری با نظر دولتی ها متفاوت بوده.

تعیین دستمزد کارگران باید براساس ماده 41 قانون کار انجام شود

تاجیک در ادامه افزود: با توجه به وضعیت تورمی کشور باید به دنبال راهکاری مناسب جهت تقویت قدرت خرید کارگران برای سال آینده باشیم. از جمله پیشنهادات مطرح شده در این رابطه راه اندازی تعاونی های مسکن کارگری است تا بلکه این اقدام بتواند مشکل مسکن کارگران را حل نماید. لازم به توضیح است که در نشست قبلی شورای عالی کار این موضوع مطرح شد و از اعضاء خواسته شد که نظرات خود را در این زمینه بیان کنند.

یکی از موارد مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که با توجه به لایحه بودجه سال 1403، دولت افزایش 18 درصدی حقوق ها را برای کارمندان پیشنهاد کرده و این نگرانی ایجاد شده که ممکن است افزایش دستمزد کارگران نیز چیزی در همین حدود باشد. لذا باید گفت که اولا هنوز چیزی به صورت رسمی ابلاغ نشده ثانیا هیچ نسبتی بین افزایش حقوق کارمندان دولت و کارگران نیست و دستمزد کارگران باید با توجه به ماده 41 قانون کار مورد بررسی قرار گیرد.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا