تورم موجود نشانه ی خلف وعده ی دولت در مهار تورم

تورم موجود نشانه ی خلف وعده ی دولت در مهار تورم

پاسخ وزیر اقتصاد نسبت به گرانی های موجود چیست ؟

فرامرز توفیقی، فعال کارگری در خصوص مصوبه ی مزدی 1402 اظهار داشت : جدای از انتقادهایی که به نمایندگان کارگری در شورای عالی کار داریم ، مصوبه ی شورای عالی کار در خصوص دستمزد کارگران برای سال 1402 با شعار مهار تورم به تصویب رسید و ابلاغ شد . حال سوال اینجاست که چرا به وعده های داده شده در شورای عالی کار توجهی نمی شود ؟ پاسخ آقای خاندوزی وزیر اقتصاد در خصوص افزایش قیمت محصولات غذایی و گرانی های موجود و اجاره های سر به فلک کشیده ی مسکن چیست ؟ در خصوص افزایش دستمزدها برای سال جاری اعتقاد آقایان بر این بود که افزایش دستمزدها منجر به ایجاد تورم خواهد شد اما در خصوص اظهارات وزیر اقتصاد در مورد افزایش قیمت سوخت که منجر به ایجاد پالس مثبت به بازار گرانی ها شد چنین اعتقادی وجود ندارد . در مورد افزایش قیمت سوخت آقایان صحبت از اسراف سوخت می کنند اما این را نمی گویند که مصرف خارج از رویه ی بنزین به علت پایین بودن تکنولوژی ساخت خودرو است .

مصوبه ی مزدی 1402 برای کارگران دستاوردی نداشت

توفیقی در ادامه افزود : کارگر چطور به اعضای خانواده اش بگوید مواد غذایی مصرف نکنید تا قول های وزیر اقتصاد در خصوص کنترل قیمت ها محقق شود ! این در حالی است که هنوز یک ماه از سال 1402 نگذشته که قیمت های موجود در بازار خلاف وعده های نمایندگان دولت و وزیر اقتصاد را نشان می دهد که با وعده ی مهار تورم در تضاد است . با شرایط موجود می توان این گونه گفت که مصوبه ی مزدی 1402 برای کارگران فاقد دستاورد لازم بوده و نمایندگان کارگری باید مطالبه گر باشند و به وزیر اقتصاد بگویند که ادعای مهار تورم پس چه شد ؟ حال که روند قیمت ها در بازار خلاف وعده های شما را نشان می دهد این الزام وجود دارد که دستمزدها باید اصلاح شود . در شرایط کنونی کارگران و نمایندگان آن ها باید در اتحاد باهم از نمایندگان دولت بخواهند که در شرایط تورمی کنونی که در آن خبری از کنترل قیمت ها نیست چطور باید زندگی کرد ؟

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا