حق مسکن 650 هزارتومانی ابلاغ شد

حق مسکن 650 هزارتومانی ابلاغ شد

انتظار 8 ماهه برای تصویب حق مسکن 650 هزار تومانی به پایان رسید

19 اسفند ماه سال 1400 بود که شورای عالی کار حق مسکن سال 1401  را مبلغ 650 هزارتومان تعیین نمود و جهت تایید نهایی به هیئت وزیران ارجاع داده شد ولی بر خلاف انتظار هیات وزیران رقم در نظر گرفته شورای عالی کار را تغییر داد و حق مسکن را برای سال 1401 به مبلغ 550 هزارتومان به تصویب رساند . در این راستا مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به دولت خواستار اصلاح مصوبه حق مسکن کارگران شد و در این نامه به دولت مهلت یک هفته ای داده شد تا اصلاحاتی را در مبلغ مصوب خود در نظر بگیرد اما در این مهلت یک هفته ای خبری از اصلاح شدن حق مسکن توسط دولت نشد .

با توجه به هزینه های بالای جامعه ی کارگری  مجلس شورای اسلامی حق مسکن 550 هزارتومانی را مغایر با قانون دانست و وزارت کار مصوبه افزایش حق مسکن را مجدد به هیئت دولت فرستاد تا به تصویب نهایی برسد . در همین راستا پس از انتظار قریب به 8 ماه وزارت کار و رفاه اجتماعی طی نامه شماره 170570 به تاریخ 1401/07/30 اعلام نمود :

با توجه به کمیسیون موضوع اصل 138 قانون اساسی، حق مسکن کارگران مشمول قانون کار از ابتدای سال 1401 ماهیانه مبلغ 650 هزار تومان تعیین گردید که از ابتدای فروردین ماه سال جاری قابل اجرا می باشد لذا این افزایش در فیش آبان ماه کارگران لحاظ می گردد و معوقات آن از ابتدای فروردین ماه محاسبه و به کارگران پرداخت خواهد شد .

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا