خواسته ی کارگران بررسی مجدد دستمزدهاست

خواسته ی کارگران بررسی مجدد دستمزدهاست

حقوق کارگران جوابگوی نیازهای معیشتی خانوارها نیست

طی چند روز گذشته صولت مرتضوی وزیرکار در خصوص افزایش مجدد دستمزد کارگران برای سال 1402 چنین اظهار داشته بود که اگر اعضای شورای عالی درخواست بازنگری حداقل حقوق کارگران را داشته باشند این درخواست پس از کارشناسی در دستور کار قرار خواهد گرفت. در همین راستا سمیه گلپور، رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری گفت: در پی صحبت های وزیرکار پیرامون موضوع دستمزد کارگران، لازم به توضیح است که نمایندگان کارگری مدت هاست که چنین درخواستی را دارند و خواستار ترمیم دستمزد کارگران شده اند.

خانم گلپور در ادامه افزود: مهم ترین دغدغه ی جامعه ی کارگری موضوع مسکن است و جای تاسف دارد که در طرح های دولتی کارگران برای تهیه ی مسکن جایگاهی ندارند چراکه اقساط تسهیلات مسکن دولت حدود 20 میلیون تومان است و پرداخت این میزان قسط در توان جامعه ی کارگری نیست. چطور می شود با حقوقی که به زحمت 10 میلیون تومان می شود هزینه های معیشتی خانوارهای کارگری را تامین کرد؟

جامعه ی کارگری خواستار تشکیل جلسه شورای عالی کار است

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری همچنین عنوان داشت: در جلسه ی شورای عالی کار چنین مقرر شد که در صورت عدم کنترل تورم توسط دولت، شورای عالی کار تشکیل جلسه دهد و اکنون درخواست جامعه ی کارگری این است که جلسه ای را که وعده ی آن را داده اند تشکیل گردد تا قدرت خرید جامعه ی کارگری تقویت گردد.

حداقل حقوق کارگران برای سال 1402 در صورتی مصوب شد که در جلسه شورای عالی کار هزینه های معیشتی خانوارهای کارگری حدود 13 میلیون و 100 هزارتومان برآورد شده بود و دستمزد مصوب با مبلغ ذکر شده اختلاف قابل توجهی دارد. این جای تاسف دارد که مسئولان فکر می کنند با کم کردن حقوق کارگران رشد اقتصادی افزایش می یابد چراکه کارگران به عنوان جامعه ی هدف تولیدات داخل قدرت خریدی ندارند و این موضوع به تولید هم ضربه خواهد زد.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا