دریافت تسهیلات بانکی بدون نیاز به ارائه مفاصا حساب مالیاتی

تسهیلات بانکی تا چه میزان نیازمند ارائه گواهی تبصره یک ماده 186 خواهد بود؟

دریافت تسهیلات بانکی برای اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل نیازمند رعایت الزاماتی می باشد. با توجه به تبصره یک ماده 186 قانون مالیات های مستقیم، اشخاص مذکور به منظور دریافت تسهیلات بانکی باید گواهی پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده را ارائه دهند یا ترتیب پرداخت بدهی خود را داده باشند. همچنین بایستی گواهی اداره امور مالیاتی مربوط مبنی بر وصول نسخه‌ای از صورت‌های مالی ارائه شده به بانک‌ها و سایر موسسات اعتباری را ارائه دهند.

در همین راستا سازمان امور مالیاتی کشور در نامه ی شماره 200/14164/ص مورخ 1402/08/06 خطاب به رئیس کل بانک مرکزی عنوان داشته که اعطای هرگونه تسهیلات اعم از ارزی یا ریالی، توسط بانک ها و موسسات غیربانکی، برای اشخاص حقوقی از مبلغ 5 میلیارد ریال و بالاتر و برای اشخاص حقیقی از مبلغ 2 میلیارد ریال و بالاتر، مشمول مقررات موضوع تبصره یک ماده 186 قانون مالیات های مستقیم می باشد.

بدین ترتیب براساس نامه سازمان امور مالیاتی، اعطای تسهیلات بانکی به اشخاص حقیقی و حقوقی که پایین تر از سقف های اعلام شده باشد نیازمند ارائه ی گواهی های مذکور در تبصره یک ماده 186 قانون مالیات های مستقیم نخواهد داشت و این افزایش سقف به علت افزایش سطح عمومی قیمت ها و بهبود و ارتقای فضای کسب و کار انجام شده است.

 

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا