دولت به وعده ی خود در خصوص ترمیم دستمزدها عمل نکرد

دولت به وعده ی خود در خصوص ترمیم دستمزدها عمل نکرد

انتطاری طولانی برای برگزاری جلسه شورای عالی کار

با گذشت هفت ماه از سال همچنان موضوع ترمیم دستمزد کارگران یکی از موضوعات مهم و قابل بحث است. در همین رابطه لازم به توضیح است که نمایندگان کارگری شورای عالی کار از ابتدا به مصوبه ی مزدی سال 1402 انتقاد داشتند چراکه به عقیده ی نمایندگان کارگری، مصوبه ی مزدی سال جاری بدون توجه به واقعیت های اقتصادی جامعه به تصویب رسید.

به دنبال نهایی شدن مصوبه ی مزدی سال 1402، صحبت هایی در خصوص ترمیم دستمزد کارگران مطرح شد اما تاکنون این صحبت ها عملیاتی نشده و بعید به نظر می رسد که دولت به ترمیم دستمزد کارگران رضایت دهد. در همین راستا نمایندگان کارگری شورای عالی کار اعلام کردند که در روزهای پایانی خردادماه درخواست برگزاری نشست شورای عالی کار در خصوص ترمیم دستمزدها را داده بودند اما تاکنون خبری از برگزاری این نشست نیست. لازم به توضیح است که براساس ماده 168 قانون کار، حداقل ماهی یک مرتبه بایستی جلسه شورای عالی کار برگزار گردد اما تاکنون نشست شهریورماه برگزار نشده است و این موضوع مورد انتقاد نمایندگان کارگری شورای عالی کار بوده.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا