دولت فکری به حال معیشت کارگران کند

دولت فکری به حال معیشت کارگران کند

دستمزدها کفاف مخارج کارگران را نمی دهد

عیدعلی کریمی، دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین اظهار داشت: به دنبال افزایش قیمت اقلام خوراکی مانند مرغ و گوشت فشار روی خانوارهای کارگری بیشتر شده است به طوری که اگر کارگری بخواهد در ماه 3 کیلو گوشت و 5 کیلو مرغ خریداری کند باید چیزی بیش از یک چهارم حقوق خود را هزینه نماید. حال سوال اینجاست که با وجود چنین شرایطی یک کارگر چگونه باید هزینه های معیشتی خود را تامین نماید؟

افزایش هزینه های معیشت خانوارهای کارگری

کریمی در ادامه افزود: یکی دیگر از مسائل پیش روی کارگران افزایش  صد در صدی اجاره بهای مسکن است و اگر شخصی مستاجر باشد تمام حقوق خود را باید صرف اجاره ماهانه مسکن نماید، به همین علت افراد مجبور هستند برای گذراندن مخارج ماهانه خود چندجا کار کنند. وجود چنین مسائلی نشان می دهد که با گذشت 4 ماه از سال دستمزد کارگران کاهش پیدا کرده و مقرر شده بود که اگر چنین شرایطی پیش آمد شورای عالی کار تشکیل جلسه دهد و به منظور رفع مشکلات معیشتی کارگران چاره اندیشی نماید اما دولت زیر بار تشکیل جلسه نمی رود، به طوری که در آخرین جلسه هم هیچ یک از نمایندگان اقتصادی دولت حضور نداشتند. لذا درخواست ما از وزیرکار این است که هرچه سریعتر به منظور حل مشکلات معیشتی کارگران ترتیبات ترمیم دستمزدها را ایجاد نماید.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا