رفع ابهام پیرامون کسر از حقوق بازنشستگان

رفع ابهام پیرامون کسر از حقوق بازنشستگان

کسورات انجام شده که بدون اطلاع رسانی قبلی بوده به حساب افراد واریز خواهد شد

با توجه به این که مستمری واریز شده اسفندماه بازنشستگاه تامین اجتماعی برای برخی از افراد با کسوراتی انجام شد، سازمان تامین اجتماعی به منظور رفع ابهام این موضوع اطلاعیه ای را صادر کرد که براساس آن، کسورات انجام شده مربوط به حقوق مستمری بگیران حروف (الف) این سازمان بوده که این کسورات به منظور سرمایه گذاری و واگذاری سهام یکی از شرکت ها انجام شده است. با توجه به اطلاعیه سازمان تامین اجتماعی، اقدام انجام شده در راستای منافع و صلاح بازنشستگان این سازمان بوده اما بهتر بود که این اقدام با اطلاع رسانی قبلی صورت می گرفت.

در همین راستا با دستور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و هماهنگی های انجام شده چنین مقرر شده تا کسورات انجام شده که بدون هماهنگی های لازم صورت گرفته با قید فوریت به حساب افراد واریز شود و هرگونه برداشت از مستمری بازنشستگان تنها با اطلاع رسانی قبلی و ثبت نام داوطلبانه اشخاص صورت خواهد گرفت. لازم به توضیح است که رئیس کانون بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی از واگذاری ۵۲ درصد سهام پتروشیمی امیرکبیر به بازنشستگان خبر داده بود و چنین مقرر شده بود که مستمری‌ بگیران در صورت عدم تمایل، با ارسال عدد ۱۱ به شماره ۹۲۰۷۷۷۲۰۲۶ از خرید سهام انصراف دهند.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت