سال آینده تصمیمات بهتری برای حقوق و دستمزد کارگران می گیریم

حقوق و دستمزد

سال آینده تصمیمات بهتری برای حقوق و دستمزد کارگران می گیریم

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه امسال به مسئله ترمیم دستمزد کارگران رسیدگی نخواهد شد، گفت: امیدواریم برای سال آینده بتوانیم تصمیمات بهتری در خصوص حقوق و دستمزد بگیریم.
وی اظهار داشت: باید بدانیم که همیشه کار به گونه ای نبوده است که برای تعیین مبلغ حداقل دستمزد کارگران، نرخ تورم در نظر گرفته شود. سال گذشته نرخ تورم 41 درصد بود و تصمیم نهایی ما برای مبلغ دستمزد 57 درصد بود.

بررسی ترمیم دستمزد در جلسات کارشناسی

علی حسین رعیتی فرد تصریح کرد: رییس جلسات شورای عالی کار در مورد دستور جلسه تصمیم گیری می کند و در حال حاضر موضوع ترمیم دستمزد کارگران در دستور جلسه شورای عالی کار نیست. این مسئله فقط در جلسات کارشناسی مورد بررسی و بحث قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ما قبول داریم که وضعیت معیشت کارگران سخت است، ولی باید توجه داشت که تعیین حداقل دستمزد فقط یک بار در سال انجام می شود. بنابراین امکان بررسی دوباره آن وجود ندارد.

این مقام مسئول وزارت کار تاکید کرد: مسئله ترمیم دستمزد کارگران نیازمندی جمع بندی و توافق همه اعضای شورا و شرکای اجتماعی است. گرچه کارگران نسبت به افزایش حقوق و دستمزد اصرار دارند، با این حال باید کارفرمایان نیز در این خصوص با آنها توافق داشته باشند.

باید توازن را رعایت کرد

رعیتی فرد افزود: واقعیت این است که اگر نسبت به ترمیم حقوق و دستمزد اقدام کنیم، کارفرماها نمی توانند از پس هزینه ها برآیند. نتیجه این است که آنها مجبور به تعدیل نیرو خواهند شد. بنابراین باید در این شرایط سخت اقتصادی توازن را رعایت کنیم.

وی همچنین به مسئله اصلاح قانون کار نیز اشاره کرده و تاکید کرد که این اصلاحیه نهایی شده است. شرکای اجتماعی نیز در این خصوص نظر داده اند و به زودی برای هیات دولت ارسال خواهد شد.

گفتنی است یکی از طرح هایی که در اصلاحیه قانون کار مورد بررسی قرار گرفته بود، طرح احیای استاد و شاگردی بود. نمایندگان کارگران و فعالان بازار کار نسبت به اجرای این طرح معترض بودند. رعیتی فرد خاطرنشان کرد که این طرح در ابتدا حذف شده است، ولی کمیسیون تلفیق دوباره آن را در طرح گنجانده است.

تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا