شرایط خاص بیمه تامین اجتماعی برای مادران غیر شاغل اعلام شد

تامین اجتماعی

شرایط خاص بیمه تامین اجتماعی برای مادران غیر شاغل اعلام شد

معاون اول رییس جمهور ضمن اشاره به شرایط بیمه تامین اجتماعی برای مادران غیر شاغل، از شرایط خاصی خبر داد که برای مادران دارای سه فرزند در نظر گرفته شده است. طبق سخنان این مقام مسئول، طی حکمی که در هیات دولت به تصویب رسیده، مقرر شده است که مادران خانه داری که دارای سه فرزند می باشند به صورت رایگان تحت حمایت بیمه قرار بگیرند. البته در این حکم، این حمایت شامل حال زنانی می شود که ساکن مناطق عشایری و روستایی هستند.

آیین نامه اجرایی حمایت بیمه تامین اجتماعی از خانواده و جوانی جمعیت

مخبر با اعلام این خبر تاکید کرد که پیش از این، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این مصوبه را پیشنهاد کرده بود. این مصوبه، شامل رایگان شدن بیمه تامین اجتماعی برای مادران دارای سه فرزند می باشد. استناد این وزارتخانه به ماده 21 قانون حمایت از خانواده بوده که در سال 1400 به تصویب رسیده است.

گفتنی است در حال حاضر هیات دولت این مصوبه را برای اجرا به وزارتخانه ها، نهادها و سازمان های مربوطه ابلاغ کرده است. برخی از نهادهای ذیربط شامل سازمان برنامه و بودجه، نهاد معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه می شوند.

صد در صد حق بیمه توسط دولت پرداخت خواهد شد

طبق آنچه در هیات دولت به تصویب رسیده است، مقرر شده است که بودجه صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از سوی دولت تامین شود. با تقویت این صندوق، همه مادران خانه دار که دارای سه فرزند باشند تحت حمایت آن قرار می گیرند. صد البته که این مادران نباید شاغل باشند تا بتوانند مشمول شرایط این طرح شوند.

طبق آنچه معاون اول رییس جمهور اعلام کرده است، دولت متعهد می شود که صد در صد حق بیمه این زنان را پرداخت کند. ضمن اینکه اگر فرزندان چهارم و پنجم نیز متولد شوند، به ازای هر کدام از آنها دو سال به سابقه بیمه مادر اضافه خواهد شد. گفتنی است که این مصوبه می تواند تحت شرایطی برای زنان غیر شاغل دارای سه فرزند مناطق شهری نیز اجرایی شود. اما مصوبه هیات برای حمایت بیمه بر روی زنان روستایی و عشایر تاکید دارد.

تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت