شورای عالی کار فردا تشکیل جلسه خواهد داد

فردا شورای عالی کار تشکیل جلسه خواهد داد

تشکیل جلسه شورای عالی کار به منظور ترمیم دستمزد کارگران

چندی پیش سید صولت مرتضوی، وزیرکار چنین اظهار داشته بود که موضوع ترمیم دستمزد کارگران در حال بررسی می باشد و اگر به نتیجه ی نهایی رسیدیم اعلام خواهیم کرد. این اظهارات در حالی مطرح شده که بارها نمایندگان کارگری درخواست تشکیل جلسه شورای عالی کار به منظور ترمیم دستمزدها را داده بودند اما تاکنون خبری از تشکیل جلسه نشده است.

در همین راستا بالاخره پس از تاخیری یک ماهه در خصوص تشکیل جلسه شورای عالی کار، قرار است 8 آبان ماه این شورا با حضور اعضاء تشکیل جلسه دهد. در رابطه با جلسه فردا لازم به توضیح است که نمایندگان کارگری قطعا به دنبال موضوع ترمیم دستمزدها خواهند بود چراکه براساس وعده های داده شده اگر دولت در کنترل تورم ناموفق بود می بایست دستمزها ترمیم شود.

هرچند که دولت مدعی این است که در مهار تورم موفق بوده اما وضعیت معیشتی کارگران خلاف این ادعا را نشان می دهد چراکه از ابتدای سال تا کنون قیمت کالاهای اساسی بارها تغییر کرده و این موضوع قدرت خرید خانوارهای کارگری را کاهش داده است. حال باید دید که در جلسه فردای شورای عالی کار تعامل سه جانبه ی نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت به چه نتیجه ای خواهد رسید و آیا دستمزد کارگران پس از کش قوس های فراوان ترمیم خواهد شد یا خیر؟

 

 

 

 

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا