عبور بازنشستگان از فیلترینگ وام 12 میلیون تومانی

عبور بازنشستگان از فیلترینگ وام 12 میلیون تومانی

اگر شما خود بازنشسته تامین اجتماعی هستید یا در اعضا خانوده تان شخص بازنشسته دارید حتما در مورد پرداخت وام 12 میلیون تومانی سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان این سازمان خبرهایی شنیده اید . شاید خالی از لطف نباشد ببینیم که شرایط دریافت این وام ضروری چیست و افراد باید برای دریافت این وام از چه فیلترهایی عبور کنند ؟

عضویت در کانون بازنشستگان، دریافت حقوق بازنشسته از شعب بانک رفاه و با توجه به قوانین بانک مرکزی سن بازنشسته متقاضی که باید کمتر از 77 سال تمام باشد، همچنین بازنشسته باید فاقد بدهی بانکی،‌ چک برگشتی و اقساط معوقه وام از سایر بانک‌های کشور باشد و بازنشسته نباید در 3 سال گذشته از تسهیلات وام بانک رفاه استفاده کرده باشد، علاوه بر این سیم کارت بازنشسته درخواست‌کننده باید به نام خودش باشد. این ها شرایطی است که به گفته ی معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی در ارتباط با پرداخت وام 12 میلیون تومانی پیش پای  بازنشستگان تأمین اجتماعی  گذاشته شده است .

احمد اسفندیاری با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان تأمین اجتماعی جهت پرداخت وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان این سازمان بیان کرد : در سال جاری قرار است به 400 هزار بازنشسته وام قرض‌الحسنه (وام ضروری) پرداخت شود که از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 150 هزار نفر از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند. وی با اشاره به فرایند پرداخت وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات 12 میلیون تومانی توسط کانون‌های بازنشستگی و به صورت کاملاً غیرحضوری انجام می‌شود و در ادامه وام به حساب فرد بازنشسته واریز می‌شود. او همچنین در ارتباط با اقساط تسهیلات 12 میلیون تومانی به بازنشستگان خاطرنشان کرد: اقساط در نظر گرفته شده 24 ماهه و با کارمزد 4 درصد خواهد بود.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت