عدم وابستگی به درآمدهای نفتی از طریق مبارزه با فرارهای مالیاتی

عدم وابستگی به درآمدهای نفتی از طریق مبارزه با فرارهای مالیاتی

دولت به دنبال ایجاد فشار مضاعف بر مردم و تولید کنندگان نیست

اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر دولت می خواهد وابستگی به درآمدهای نفتی را کاهش دهد بایستی سبد درآمدی خود را گسترش دهد و در حال حاضر می توان با اتکاء به درآمدهای مالیاتی این اقدام را انجام داد. لذا ما باید پایه های مالیاتی جدیدی را شناسایی کنیم تا سهم مالیات در بودجه کشور افزایش یابد.

سلیمی در ادامه افزود: با راه اندازی سامانه مودیان تاکنون چیزی در حدود 2 میلیون و 500 هزار مودی جدید در نظام مالیاتی کشور شناسایی شده و این مسئله به بسته شدن راه های فرار مالیاتی کمک کرده است. لارم به توضیح است که منظور از افزایش درآمدهای مالیاتی ایجاد فشار مضاعف بر مردم و تولید کننده نیست بلکه ما می خواهیم با شناسایی فرارهای مالیاتی این هدف محقق شود. به همین علت اگر بتوان در حوزه ی فعالیت های اقتصادی شفافیت مورد انتظار را ایجاد کرد، شاهد تحقق عدالت مالیاتی خواهیم بود. چراکه در حال حاضر هستند افرادی که از منابع کشور استفاده می کنند اما مالیاتی پرداخت نمی کنند.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا