عیدی بازنشستگان چه زمانی واریز خواهد شد؟

عیدی بازنشستگان چه زمانی واریز خواهد شد؟

هیات وزیران میزان عیدی بازنشستگان و کارمندان دولت را تعیین کرد؟

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال موضوع پرداخت عیدی و پاداش آخر سال همواره از موضوعات مهم در حوزه حقوق و دستمزد بوده است. در این رابطه لازم به توضیح است که مبلغ و فرمول محاسبه عیدی کارکنان دولت و بازنشستگان با شاغلین تامین اجتماعی متفاوت است. براساس قانون کار حداقل عیدی کارگران معادل با 60 روز حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار و حداکثر آن به میزان 90 روز حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار می باشد. اما در رابطه با کارمندان دولت و بازنشستگان تعیین مبلغ عیدی بر عهده ی هیات وزیران است و هرسال این هیات یک مبلغ مقطوع را برای افراد نام برده تعیین می نماید.

برهمین اساس، با توجه به اظهارات سخنگوی دولت، هیات وزیران مبلغ 2 میلیون و 500 هزار تومان را به عنوان حداقل عیدی کارمندان و بازنشستگان دولتی به تصویب رسانده است. در همین راستا میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: ما در سازمان تامین اجتماعی در تلاش هستیم که منابع لازم جهت پرداخت عیدی بازنشستگان این سازمان را تامین کنیم و عیدی بازنشستگان این سازمان ظرف دو هفته ی آینده واریز خواهد شد.

 

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا