مالیات ستانی نخستین گام استقرار حکمرانی کارآمد

مالیات ستانی نخستین گام استقرار حکمرانی کارآمد

اهمیت ویژه ی مالیات ستانی در حکمرانی

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوترابی فرد ، امام جمعه موقت تهران در دیدار با داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیات کشور اظهار داشت : یکی از مهم ترین اسناد تاریخی که به شیوه ی حکمرانی پرداخته ، نامه ی حضرت علی (ع) به مالک اشتر است . در این نامه این گونه آمده است : ” مالیات را در آن سرزمين جمع آورى كن و با دشمنان آنجا جنگ نما، به اصلاح اهل آن همت گمار و به عمران شهرها و روستاهاى آن بپرداز . ”

همان گونه که ملاحظه می شود ، اولین قدم در راستای اجرای این برنامه مالیات ستانی است ، بدین معنا که هیچ نظام سیاسی نمی تواند بدون داشتن منابع مالی پایدار ، کارایی مطلوب را داشته باشد . لذا این که در این نامه ابتدا به مالیات ستانی و تامین مالی پرداخته شده ، نشان از اهمیت و جایگاه ویژه ی مالیات در حکومت دارد .

تداوم برنامه های تحولی نظام مالیاتی کشور

امام جمعه موقت تهران در ادامه افزود : بعد از مالیات ستانی دومین قدم تامین امنیت است و باید توجه داشت که این دو گام در واقع ابزار هستند و نه هدف ، چرا که دستیابی به دو وظیفه ی دیگر یعنی توسعه ی نیروی انسانی و عمران و آبادانی شهر و روستا فقط در صورت تأمین مالی و وجود یک سیستم مالیات ستانی موثر، محقق خواهد شد .  

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوترابی فرد در پایان از تلاش ها و تدابیر کارکنان سازمان امور مالیاتی به علت دستاوردهای مهمی نظیر شناسایی مودیان جدید ، مبارزه با فرارهای مالیاتی و هوشمند سازی نظام مالیات ستانی تقدیر کرد و افزود : با استفاده از تمام ظرفیت ها در حوزه ی نیروی انسانی متخصص و تداوم برنامه های تحولی سازمان امور مالیاتی ، چشم انداز روشنی در خصوص تأمین درآمدهای کشور و استقلال بودجه از درآمدهای نفتی پیش روی اقتصاد کشور می باشد .

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا