متناسب سازی حقوق ها با نرخ تورم خواسته کارگران است

متناسب سازی حقوق ها با نرخ تورم خواسته کارگران است

تشکیل جلسه شورای عالی به منظور ترمیم دستمزدها خواسته گروه کارگریست

سمیه گلپور، رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران اظهار داشت: ما در مصوبه ی مزدی سال 1403 نتوانستیم متناسب با نرخ تورم دستمزدها را افزایش دهیم و به همین علت نمایندگان کارگری مصوبه ی مزدی را امضا نکردند. لذا در حال حاضر مطالبه ی ما این است که جلسات شورای عالی کار حداقل هر سه ماه یکبار برگزار گردد تا متناسب با نرخ تورم، دستمزد کارگران ترمیم شود. این مطلب را شنیده ایم که می گویند اگر نمایندگان کارگری جلسه را ترک نمی کردند مبلغ دستمزدها بیشتر میشد اما از نظر ما بیان چنین مطالبی نوعی فرافکنی می باشد.

گلپور در ادامه افزود: اتفاقا براساس گفته های نمایندگان کارگری، زمانی که دیده شد گروه کارگری راضی به افزایش 35 درصدی دستمزدها نیست، گروه کارفرمایی اعلام کردند که ما از 35 درصد بالاتر نمی رویم و گروه کارگری هم که امضا نمی کند، پس کمتر از 35 درصد تصویب شود. به نظر شما این منطقی می باشد که گفته شود دستمزدها را 40 درصد افزایش دهیم و نمایندگان کارگری جلسه را ترک کنند؟ چیزی که ما متوجه آن شدیم این بود که اگر گروه کارگری جلسه را ترک نمی کرد شاید همین افزایش 35 درصدی هم تصویب نمی شد. به همین علت به منظور راستایی آزمایی این آمادگی را داریم که شورای عالی کار مجدد تشکیل جلسه دهد تا دستمزدها متناسب با نرخ تورم افزایش یابد.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا