مجلس تصمیم به افزایش حقوق سربازان گرفت

مجلس تصمیم به افزایش حقوق سربازان گرفت

ایجاد ردیف مستقل بودجه برای حقوق سربازان در قانون بودجه

محسن دهنوی،نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال 1403 اظهار داشت:حقوق سربازان از جمله موضوعات مهم در بودجه سال آینده تلقی میشد به همین علت مجلس این تصمیم را گرفت که حقوق سربازان مجرد معدل با 60 دریافتی پایور و حقوق سربازان متاهل معادل 90 درصد دریافتی پایور افزایش یابد. برهمین اساس با تصویب مجلس، میانگین حقوق دریافتی سربازان مجرد به 6 میلیون تومان و حداقل حقوق سربازان متاهل به 9 میلیون تومان خواهد رسید.

دهنوی در ادامه افزود: موضوع مهم دیگر در این رابطه این بود که در سالیان گدشته به علت عدم تفکیک ردیف بودجه مستقل در این رابطه شاهد پرداخت کمتر حقوق سربازان بودیم اما با تفکیک و ایجاد ردیف مستقل بودجه انتظار می رود که حقوق سربازان بدون کم و کاست واریز گردد. لازم به توضیح است که مصوبه مجلس براساس ماده (49) قانون خدمت وظیفه عمومی بوده که در آن حداقل دریافتی سربازان را تعیین کرده و سازمان برنامه و بودجه بایستی اعتبارات لازم در اجرای این قانون را به صورت جداگانه ذیل ستاد کل نیروهای مسلح تعریف نماید.

حقوق سربازان بدون کم و کاست و تغییر مبلغ بایستی پرداخت گردد

دهنوی در پایان عنوان داشت: مجلس همواره به دنبال تحقق حقوق سربازان بوده و این رویه از سال های قبل آغاز شده و در سال جاری هم همین مسیر توسط مجلس دنبال شد. لازم به ذکر است که کلیه منابع و اعتبارات لازم برای پرداخت کامل حقوق سربازان برای دولت تامین شده و ایجاد ردیف بودجه مستقل برای این موضوع گام مهمی برای تحقق حقوق سربازان می باشد و دیگر کسی نمی تواند به حقوق سربازان دست درازی کرده و رقم آن را تغییر دهد. اینکه حقوق سرباز بدون کم و کاست پرداخت شود موضوعی مهم برای تمامی نمایندگان مجلس از جمله دکتر قالیباف بوده و مصوبه مجلس در این خصوص مورد تایید شورای نگهبان هم قرار گرفته و از ابتدای سال آینده شاهد اجرای آن هستیم.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت