مراکز درمانی تامین اجتماعی غربالگری دو سرطان را رایگان انجام می دهند

تامین اجتماعی

مراکز درمانی تامین اجتماعی غربالگری دو سرطان را رایگان انجام می دهند

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: بیمه شدگان می توانند با مراجعه به مراکز درمانی ملکی این سازمان در سراسر کشور در طرح رایگان غربالگری دو سرطان جدی و شایع در کشور شرکت کنند. این سرطان ها عبارت از سرطان سینه و سرطان روده بزرگ می باشند که در میان زنان و مردان بسیار شیوع دارند.

آمار ابتلا به برخی انواع سرطان ها رشد داشته است

مهدی اسلامی گفت: متاسفانه آمار ابتلای افراد به برخی سرطان ها، از جمله سرطان سینه و سرطان روده بزرگ رو به افزایش است. بنابراین با توجه به رویکرد سلامت محور تامین اجتماعی تصمیم گرفته ایم به تشخیص زودهنگام این سرطان ها کمک کنیم. زیرا شروع به موقع درمان این نوع سرطان ها می تواند نقش مهمی در به دست آوردن دوباره سلامتی ایفا کند.

وی افزود: از سال 1400 طرح غربالگری سرطان روده بزرگ و سینه را به صورت رایگان اجرا کرده ایم که پیشرفت قابل توجهی هم داشته است. در مراکز ملکی درمانی سازمان تامین اجتماعی، برای افرادی که به صورت مزمن دچار این سرطان ها شده باشند، پرونده تشکیل می شود. چرا که سلامت بیمه شدگان، مخصوصا بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان برای ما اهمیت ویژه ای دارد.

معاون درمان تامین اجتماعی تاکید کرد: هزینه های درمانی افراد سالمند تقریبا سه برابر سایر اقشار است. دلیل این امر هم افزایش بار بیماری ها در این گروه سنتی می باشد. بنابراین پیشگیری و یا شروع به موقع درمان و سایر اقدامات لازم در اولویت های سازمان قرار دارد.

افزایش موارد مثبت سرطان در طرح غربالگری تامین اجتماعی

اسلامی ادامه داد: متاسفانه آنچه از نتایج اجرای طرح غربالگری در مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی مشاهده می کنیم، موارد مثبت سرطان، مخصوصا سرطان سینه رو به افزایش هستند. در سه ماهه اول امسال تعداد افرادی که با استفاده از این طرح و ماموگرافی مشخص شده دچار سرطان سینه شده اند، بیش از 198 درصد افزایش داشته است. ضمن اینکه به طور کلی آمار سرطان شناسایی شده در این طرح نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، بیش از 300 درصد رشد کرده است.

تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا