مستمری بگیران تامین اجتماعی در انتظار افزایش حقوق 1403

مستمری بگیران تامین اجتماعی در انتظار افزایش حقوق 1403

درصد افزایش حقوق کارگران برای سال 1403 براساس مصوبه مزدی شورای عالی کار

براساس مصوبه ی مزدی سال 1403 که شورای عالی کار آن را به تصویب رساند، افزایش حقوق کارگران در سال جاری بدین شرح خواهد بود: حداقل دستمزد کارگران برای سال 1403 به میزان 35 درصد به نسبت سال گذشته افزایش خواهد یافت و این افزایش برای سایر سطوح دستمزدی به میزان 22 درصد به علاوه ی مبلغ ثابتی در ماه می باشد. در همین راستا حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران اظهار داشت: افزایش حقوق برای مستمری بگیران تامین اجتماعی تابع قوانین خاص خود بوده و برای این قشر افزایش حقوق ها می تواند از مصوبه ی مزدی شورای عالی کار هم بیشتر باشد.

افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی تابع قوانین خاص خود می باشد

ایزدان افزود: مصوبه ی مزدی سال 1403 توسط نمایندگان کارگری امضا نشده لذا کارگران حق پیگیری و شکایت را خواهند داشت. لازم به توضیح است که افزایش حقوق مستمری بگیران تابع قوانین تامین اجتماعی بوده و براساس ماده 96 قانون تامین اجتماعی، افزایش حقوق مستمری بگیران این سازمان باید به میزان افزایش هزینه های زندگی باشد لذا در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی الزامی به تبعیت از مصوبه ی مزدی سال 1403 وجود ندارد.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا