مصوبه افزایش کمک هزینه مسکن برای کارگران در سازمان تامین اجتماعی تصویب شد

افزایش کمک هزینه مسکن

کمک‌هزینه مسکن کارگران در تامین اجتماعی افزایش می یابد

هزینه های مسکن یکی از بزرگ ترین دغدغه های کارگران می باشد. به همین دلیل افزایش کمک هزینه مسکن برای کارگران می تواند تا حدودی فشار مالی روی آن ها را کاهش دهد. معاون بیمه در سازمان تامین اجتماعی خبری مبنی بر اجرایی شدن مصوبه کمیسیون اصل 138 قانون اساسی را اعلام نمود. موضوع اصلی این مصوبه تعیین کمک هزینه مسکن برای کارگرانی می باشد که از فروردین سال 1401 مشمول قانون کار شده اند. مبلغ در نظر گرفته شده برای افزایش حق مسکن کارگران با در نظر گرفتن کسر از حق بیمه آن ها ششصد و پنجاه هزار تومان تعیین شده است.

مصوبه افزایش کمک هزینه مسکن برای کارگران در تامین اجتماعی

مطابق با گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، آقای قریب بیان کرد: بر اساس ابلاغ مصوبه کمیسیون موضوع 138 قانون اساسی که مبنی بر تعیین کمک هزینه مسکن برای کارگران مشمول قانون کار می باشد، مبلغی به عنوان کمک هزینه مسکن برای کارگران مشخص شده است. مهرداد قریب گفت: مبلغ در نظر گرفته شده 650 هزار تومان به صورت ماهانه می باشد. پرداخت این مبلغ برای کارگرانی که از ابتدای فروردین امسال مشمول قانون کار شده اند، اجرایی می شود.

او در رابطه با افزایش کمک هزینه مسکن برای کارگران یادآور شد: با در نظر گرفتن این موضوع که این مبلغ مشمول کسر از حق بیمه می باشد، سازمان تامین اجتماعی در نرم افزارهای سازمان تغییراتی ایجاد نموده است. به همین دلیل ابلاغیه مذکور را در سازمان تامین اجتماعی اجرایی نموده اند. او در نهایت خطاب به کارفرمایان بیان کرد: کارفرمایان محترم باید بدانند که در خصوص حق بیمه ضروری است مابه التفاوت افزایش حق مسکن کارگران را پرداخت نمایند. این هزینه ها باید از ابتدای سال 1401 محاسبه شده و توسط کارفرمایان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود.

تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا