مهلت صدور گواهی ماده 186 قانون مالیات های مستقیم تمدید شد

مهلت صدور گواهی ماده 186 قانون مالیات های مستقیم تمدید شد

بنابر اطلاعیه ی صادره از اتاق اصناف ایران و با توجه درخواست‌های مراجع قانونی، مهلت اجرای مراتب صدور گواهی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم تا اول آذرماه سال جاری تمدید شد. بر اساس ماده 186 قانون مالیات های مستقیم تمام صادرکنندگان و واردکنندگان ، برای ورود و خروج کالا باید دارای کارت بازرگانی  باشند و قوانین گمرکی کشور تنها با داشتن کارت بازرگانی  به افراد حقیقی و حقوقی مجوز واردات و صادرات کالا می دهد لذا تمدید کارت بازرگانی برای این دسته از افراد حیاتی است .

تبصره ۱ ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم

بر اساس این تبصره ، تمام افراد حقیقی و حقوقی برای دریافت تسهیلات از  بانک‌ها و موسسات مالی ، موظف به دریافت گواهی تایید پرداخت مالیات‌ها و یا گواهی «ترتیب مالیات پرداختی قطعی شده» هستند و علاوه بر ارائه ی یکی از این دو گواهی، باید یک نسخه از صورت های مالی ارائه شده به بانک ها را به سازمان امور مالیاتی تحویل داده و از سازمان امور مالیاتی گواهی دریافت صورت های مالی را دریافت نمایند . قوانین مربوط به اجرای صحیح این دستورالعمل‌ها را بانک مرکزی با همکاری اداره امور مالیاتی ابلاغ می‌کند و مودیان ملزم به تمکین از آن هستند.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت