میزان کمک یارانه درمان برای بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش پیدا کرد

تامین اجتماعی

میزان کمک یارانه درمان برای بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش پیدا کرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش میزان کمک یارانه درمان برای بازنشستگان تامین اجتماعی تا 120 درصد خبر داد. بنا به سخنان این مقام مسئول، این میزان افزایش در راستای اجرای برنامه های دولت برای رفاه حال بازنشستگان در سال 1402 می باشد. کمک یارانه درمان در واقع مبلغی است که برای هزینه های درمانی بازنشستگان به آنها پرداخت می شود.

افزایش خدمات درمانی به بازنشستگان تامین اجتماعی

سید صولت مرتضوی در ادامه سخنان خود تاکید کرد که در حال حاضر بازنشستگان تامین اجتماعی از خدمات رایگان درمانی بهره مند می باشند. این خدمات شامل رایگان بودن هزینه های درمانی سطوح یک و دو درمان و نیز سطح بستری می باشد. با این حال دولت تلاش می کند تا میزان خدماتی را افزایش دهد که این افراد به صورت خرید خدمت دریافت می کنند.

گفتنی است با افزایش 120 درصدی کمک یارانه درمان، شر خدمات درمانی برای بازنشستگان تامین اجتماعی بیشتر خواهد شد. این کار باعث می شود که هزینه های مربوط به خدمات درمانی این قشر از جامعه برای آنها کمتر شود. این کاهش هزینه ها موجب افزایش رفاه حال بازنشستگان شده، به طور کلی قدرت مالی آنها برای استفاده از سایر امکانات مورد نیازشان را بیشتر خواهد کرد.

افزایش حقوق کارگران و کارمندان به توازن رسیده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله افزایش حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان نیز اشاره کرد. بنا به سخنان وی افزایش حقوق ها امسال به گونه ای انجام گرفته است که توازن و تعادل میان هر دو گروه به وجود آید.

وی تاکید کرد: در میزان افزایش دستمزد کارگران برای سال 1402 نوعی تبعیض مثبت انجام گرفته است. این نوع تبعیض به نفع کارگران است. چرا که همیشه دستمزد این قشر کمتر از حقوق کارمندان بوده است. در حالی که اینک تعادل و توازن ایجاد شده است و دیگر حقوق کارمندان بیشتر از دستمزد کارگران نیست.

قابل ذکر است که میزان افزایش 27 درصدی دستمزد کارگران در انتهای سال 1401 به شدت مورد اعتراض این قشر قرار گرفته است و نارضایتی بسیاری در این خصوص وجود دارد.

تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا