نقد شدن چک های قدیمی امکان پذیر است ؟

نقد شدن چک های قدیمی امکان پذیر است ؟

نقد شدن چک های قدیمی در بانک صادر کننده چک

به دنبال تغییرات ایجاد شده در قانون چک و جایگزین شدن چک های صیادی شاید یکی از نگرانی های افرادی که همچنان از چک های قدیمی استفاده می کنند مشکل نقد شدن این قبیل چک ها باشد . در همین راستا معاون بانک مرکزی عنوان داشت : مردم نگران چک های قدیمی نباشند چرا که مشکلی برای این گونه چک ها پیش نخواهد آمد اما در آینده محدودیت هایی برای این قبیل چک ها ایجاد خواهد شد و قرار است چک های قدیمی صادر شده تنها در بانکی که مربوط به آن چک است، نقد می‌شود.

مهران محرمیان در ادامه افزود : این گونه نیست که چک های قدیمی صادر شده ابطال گردد و از شبکه بانکی کشور خذف شود ، لذا مردم می توانند از چک های قدیمی که قبل از چک صیادی وجود داشت استفاده نمایند ، اما در آینده محدودیت هایی برای این گونه چک ها در نظر گرفته شده است که از شهریور ماه سال آینده به اجرا خواهد رسید و براساس برنامه ریزی های انجام شده ارائه ی خدمات به چک های قدیمی را شعب محدود تری انجام خواهد شد .

چک های دیجیتال جایگزین چک های صیادی

محرمیان در خصوص چک های دیجیتال هم اظهار داشت : دیگر قرار نیست چک های کاغذی به متقاضیان داده شود و به تدریج ارائه ی چک های کاغذی را محدود خواهیم کرد تا به سمت استفاده از چک های الکترونیکی رویم . در همین راستا تعداد بانک های ارائه کننده ی چک های دیجیتال رو به افزایش است و در تلاش هستیم تمام مقررات چک های کاغذی را برای چک های دیجیتال هم پیاده کنیم اما تنها تفاوت ایجاد شده این خواهد بود که بخش قابل توجهی از فرایندها غیر حضوری خواهد شد . در همین راستا به چک هر فرد یک رنگ اختصاص داده می‌شود که براساس آن تا حدودی وضعیت اعتباری فرد مشخص شود.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا