هر سال از کارگاه های مشمول قانون کار بازرسی می شود

قانون کار

هر سال از کارگاه های مشمول قانون کار بازرسی می شود

مدیر کل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: ما هر سال از بیش از 400 هزار کارگاه مشمول قانون کار بازرسی می کنیم. این بازرسی ها در راستای صیانت از نیروی کار و با همکاری بیش از 800 بازرس انجام می شوند.

کارگروه های فنی مطابق با قانون کار شکل می گیرند

احمدرضا پرنده تصریح کرد: طبق بازرسی هایی که انجام می دهیم، هر سال تقریبا 360 هزار ابلاغیه به کارگاه ها ابلاغ می شود تا بر اساس این ابلاغیه ها به رفع نواقص خود بپردازند. این بازرسی ها به ما در اجرای صحیح قانون کار کمک می کنند.

وی ادامه داد: به غیر از بازرسی هایی که انجام می گیرند، بیش از 20 هزار کارگروه فنی و بهداشت کار ایجاد شده اند. بر اساس آنچه در ماده 93 قانون کار آمده است، این کارگروه ها در کارگاه هایی شکل می گیرند که بیش از 25 نفر کارگر دارند.

بنا به سخنان مدیر کل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارگروه های فنی با حضور مدیر کارگاه یا کارخانه و نمایندگان کارگران تشکیل می شود. ضمن اینکه نمایندگانی از سوی کارفرما و شورای اسلامی کار نیز در آن شرکت می کنند. مسئولان ایمنی و بهداشت حرفه ای کار نیز از جمله دیگر اعضای این کارگروه می باشند.

تعامل بیشتری با وزارت علوم خواهیم داشت

پرنده در ادامه سخنان خود گفت: ما تلاش می کنیم تا هر سال تعداد کارگروه های فنی را بیشتر کنیم. این کار اهمیت فوق العاده ای در حفظ ایمنی و امنیت شغلی کارگران دارد و بنابراین باید جدی گرفته شود.وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در

حال رایزنی با وزارت علوم هستیم تا دانشجویانی در رشته های مرتبط با ایمنی کارگران تربیت شوند. این افراد می توانند مشاغلی مانند مسئول ایمنی و بهداشت کار را در کارگاه ها بر عهده بگیرند.

گفتنی است طبق قانون کار اگر کارگاه های مشمول این قانون نکات ایمنی را رعایت نکنند، از ادامه فعالیت آنان جلوگیری می شود. تامین شرایط ایمنی در محیط کار که شامل تجهیزات ایمن و آموزش ایمنی می شود، بر عهده کارفرمایان می باشد.

تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا