ورود سازمان بازرسی به موضوع مالیات پزشکان

الزام بیماران به پرداخت حق ویزیت به صورت نقدی

چندی پیش خبری از سوی سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر ورود این سازمان به موضوع مالیات پزشکان منتشر شد که طی آن سازمان بازرسی کل کشور در نامه ای به وزارت بهداشت خواستار استفاده کلیه مشاغل پزشکی از پایانه های فروشگاهی شده بود . در این نامه اشاره ای به ملزم کردن بیماران جهت پرداخت ویزت به صورت نقدی یا کارت به کارت شده بود که این موضوع از منظر سازمان بازرسی کل کشور خلاف قانون بوده و از سازمان امور مالیاتی و وزارت بهداشت خواسته شد که نظارت های خود را در این خصوص بیشتر کنند .

ملزم شدن پزشکان به استفاده از پایانه های فروشگاهی

در همین راستا مهدی موحدی، رئیس مرکز پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان امور مالیاتی اظهار داشت : همواره سازمان امور مالیاتی از اقدامات قانونی سازمان بازرسی استقبال خواهد کرد و امید این می رود که در سال جاری به منظور انجام هرچه بهتر تکالیف ، شاهد همکاری سایر سازمان هم باشیم .  در رابطه با استفاده پزشکان از پایانه های فروشگاهی لازم به توضیح است که این الزام در قانون بودجه سال گذشته پیش بینی شده بود که براین اساس با استناد به بند “ز” تبصره 6 قانون بودجه سال 1401 ، تمام پزشکان مکلف به استفاده از پایانه‌های فروشگاهی برای دریافت تعرفه و ویزیت هستند .

تعامل و همکاری بین سازمان امور مالیاتی و وزارت بهداشت الزامیست

آقای موحدی در ادامه افزود : وصول مالیات از صاحبان مشاغل پزشکی بر عهده ی سازمان امور مالیاتی و وزرات بهداشت است، لذا در راستای انجام وظیفه، سازمان امور مالیاتی با راه اندازی سامانه سوت زنی و بازدیدهای حضوری از مراکز درمانی به دنبال انجام تکالیف قانونی خود می باشد . همچنین لازم به توضیح است که سازمان امور مالیاتی در پی شناسایی پزشکانی است که مطب آن ها فاقد دستگاه کارتخوان می باشد و از وزارت بهداشت این انتظار می رود که با انجام اقداماتی به سازمان امور مالیاتی کمک کند تا با اطلاعات به دست آمده از سوی وزارت بهداشت بتوانیم مشمولین بیشتری را شناسایی کنیم و در راستای تحقق عدالت مالیاتی قدم برداریم .

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا