پرداخت مطالبات بازنشستگان چه زمانی انجام خواهد شد ؟

پرداخت مطالبات بازنشستگان چه زمانی انجام خواهد شد ؟

ارائه ی خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان توسط صندوق بازنشستگی

نعمت الله ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت: مطابق با قانون، تمامی دستگاه های اجرایی ملزم هستند برای بازنشستگان خود خدمات بیمه تکمیلی را اجرایی کنند اما کمبود منابع مالی باعث شده که این الزام قانونی تاکنون در عمل محقق نشود. به همین علت صندوق بازنشستگی کشوری این وظیفه را دارد که خدمات بیمه تکمیلی را برای بازنشستگان ارائه نماید. در همین راستا با چند مجموعه ی بیمه ای در حال مذاکره هستیم تا بتوان در سال جاری در حوزه ی بیمه ی تکمیلی خدمات مناسب تری ارائه کنیم. البته لازم به توضیح است که صندوق بازنشستگی تنها وظیفه ی حمایتی را دارد اما شرایط به گونه ای است که در حال حاضر بیمه درمان تکمیلی توسط این صندوق ارائه می شود.

تامین اعتبار از محل فروش سهام سازمان خصوصی سازی

آقای ترکی در خصوص موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز اظهار داشت: در رابطه ی با این موضوع باید گفت که برنامه هفتم توسعه بهترین فرصت برای تحقق این هدف خواهد بود چراکه تعیین حقوق بازنشستگان براساس جداول متعددی صورت می گیرد و در برنامه هفتم با هماهنگ شدن روش های محاسبه، تبعیض بین بازنشستگان و شاغلین رفع خواهد شد. در همین رابطه با سازمان خصوصی سازی قراردادی منعقد شد تا بتوان از این طریق موضوع همسان سازی سال 1401 را تعیین تکلیف کرد. براین اساس زمانی که افزایش سهام سازمان خصوصی سازی صورت بگیرد سهام این سازمان به فروش خواهد رسید و از این طریق همسان سازی بازنشستگان پرداخت خواهد گردید.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا