چرا افزایش حقوق سال 1402 برای بازنشستگان اعمال نشد ؟

چرا افزایش حقوق سال 1402 برای بازنشستگان اعمال نشد ؟

عدم پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان در فروردین ماه

باتوجه به مصوبه ی شورای عالی کار ، افزایش دستمزد خانوارهای کارگری برای سال 1402 به این صورت خواهد بود : کارگرانی که در سال 1401 جزء حداقلی بگیران بودند شامل افزایش حقوق 27 درصدی خواهند شد و سایر سطوح شغلی مشمول افزایش 21 درصدی به علاوه ی مبلغ ماهیانه 250 هزارتومان خواهند شد .  در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی لازم به توضیح است که براساس روال سنوات گذشته حقوق بازنشستگان براساس حروف الفبا و از بیستم هرماه آغاز می گردد لذا افزایش حقوق سال 1402 در پرداخت حقوق فروردین ماه بازنشستگان اعمال نخواهد شد . حال سوال اینجاست که چرا افزایش حقوق در پرداختی های فروردین اعمال نشده ؟

احکام جدید حقوق بازنشستگان از اردیبهشت ماه صادر می گردد

در پاسخ به این سوال علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران اظهار داشت : به منظور پرداخت حقوق بازنشستگان و اعمال افزایش حقوق سال 1402 برای این قشر باید ابلاغ دولت و سپس مدیرعامل سازمان صادر گردد . از طرفی هم با توجه به تعطیلات نوروزی تکلیف بازنشستگان در سایر سطوح نامشخص بود به همین علت پرداخت حقوق فروردین ماه بازنشستگان براساس ارقام سال گذشته صورت گرفته .  لازم به توضیح است که افزایش حقوق بازنشستگان هم مطابق با مصوبه ی شورای عالی کار خواهد بود که بدین صورت بازنشستگان حداقلی بگیر 27 درصد افزایش حقوق خواهند گرفت و سایر سطوح شغلی به میزان 21 درصد به علاوه ی 250 هزارتومان افزایش حقوق خواهند داشت و احکام جدید حقوق بازنشستگان در اردیبهشت‌ماه صادر خواهد شد .

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا