کارفرما حق ندارد پرداخت دستمزد کارگران را عقب بیندازد!

دستمزد کارگران

کارفرما حق ندارد پرداخت دستمزد کارگران را عقب بیندازد!

معاون روابط کار وزارت کار اظهار داشت: از آنجا که مهم ترین دغدغه وزیر کار، پرداخت به موقع حق و حقوق کارگران است، هیچ کارفرمایی حق ندارد پرداخت دستمزد کارگران را به هر بهانه ای عقب بیندازد. در واقع وزیر به همه زیرمجموعه های دولتی و نیز بخش خصوصی دستور داده است که باید این نکته را رعایت کنند.

صیانت از پرداخت به موقع دستمزد کارگران وظیفه ماست

علی حسین رعیتی فر تصریح کرد: واقعیت این است که کار کارگران بسیار سخت است. همین امر یکی از مهم ترین دلایلی است که باید بر اساس آن به مسئله دستمزد کارگران و صیانت از حق و حقوق آنها توجه بیشتری داشته باشیم.
وی افزود: این وظیفه اصلی وزارت کار است که به حق و حقوق کارگران توجه کند و اجازه ندهد دغدغه و نگرانی از بابت پرداخت دستمزد خود داشته باشند.

گفتنی است ماه هاست مسئله حقوق و دستمزد کارگران مورد بحث و مناقشه قرار گرفته است. وزارت کار با وجود آنکه افزایش مبلغ دستمزدها را نمی پذیرد، اکنون صیانت از حقوق کارگران را بر عهده گرفته و خواستار پرداخت به موقع دستمزدها و عدم تاخیر در این امر از سوی کارفرمایان شده است.

مانور ایمنی در معادن فعال کشور

معاون روابط کار وزارت کار در ادامه سخنان خود به مسئله بازرسی از کارگاه های پرخطر کشور پرداخت. وی گفت: در حال حاضر ده استان کشور دارای معدن فعال هستند. بنابراین حفظ ایمنی کارگران در حین کار اهمیت ویژه ای دارد. ما با انجام بازرسی سراسری از کارگاه های پرخطر مطمئن می شویم که مسائل مربوط به ایمنی در آنها رعایت شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه هر سال حدود 700 نفر از کارگران در ضمن کار و به خاطر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست می دهند. این امر ضایعه بزرگی است که ما باید با ایمن سازی کارگاه های پرخطر مانع آن شویم.

طبق سخنان رعیتی فر، در حال حاضر وزارت کار با کمک بازرسین کار و نیز مسئولین HSE در تلاش است که ایمنی واحدهای مختلف تولیدی را در کارگاه های پرخطر افزایش دهد. این کار با ارتقاء کمیته های حفاظتی و فنی این واحدها انجام خواهد گرفت.

تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا