آموزش مالیات

انواع واکنش به صورتحساب الکترونیکی

واکنش‌ها به صورتحساب‌های صادره در سامانه مودیان

در سامانه مودیان در هنگام صدور صورتحساب الکترونیکی توسط فروشنده، در برخی موارد لازم است که خریدار نسبت به آن واکنش نشان دهد. واکنش خریدار می‌تواند تایید صورتحساب، رد صورتحساب یا عدم واکنش در موعد مقرر 30 روزه باشد که در اینصورت صورتحساب الکترونیکی صادره به صورت سیستمی تایید می‌شود.

اما به غیر از حالتهای مذکور، دو حالت دیگر نیز وجود دارد که تحت عنوان:

عدم امکان واکنش یا عدم نیاز به واکنش می‌باشد.

بعنوان مثال در فاکتور فروش نوع دوم در سامانه مودیان که مربوط به فروش به مصرف کننده نهایی می‌باشد، از آنجایی‌که مصرف کننده نهایی کارپوشه‌ای در سامانه مودیان ندارد، پس از صدور صورتحساب الکترونیکی فروش به مصرف کننده نهایی از نظر واکنش، حالت صورتحساب به صورت ” عدم نیاز واکنش ” می‌باشد.

یا زمانی که صورتحسابی توسط فروشنده صادر می‌شود و پرونده مالیاتی خریدار در گام نهایی نباشد از آنجایی‌که خریدار کارپوشه فعالی را در سامانه مودیان ندارد، وضعیت واکنش خریدار به حالت ” عدم امکان واکنش ” می‌باشد.

در ویدیوی آموزشی زیر به صورت خلاصه،‌ تمامی احتمالات واکنش به صورتحساب صادره در سامانه مودیان را بررسی کرده‌ایم و مثالهایی کامل‌تری را در حالتهای مختلف عنوان کرده‌ایم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. لطفا لطفا تاریخ مقالاتتون رو در بلاگ مشخص کنید. مقالاتتون اصلا تاریخ ندارند. معلوم نیست ماله چه زمانی هستند. تاریخ مقالات را در قالب سایت فعال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت

آموزش حقوق و دستمزد 1403