قرارداد کارفرمایی با اعضای موظف

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: بیمه تامین اجتماعیقرارداد کارفرمایی با اعضای موظف
hadise` پرسیده شده در 2 سال پیش

باسلام. چنانچه عضوی از هیات مدیره به عنوان حقوق بگیر شرکت هم باشد، امکان درج این شخص با عنوان شغلی که به آن مشغول است بدون تنظیم قرارداد کارفرمایی امکان پذیر نیست و متاسفانه لیستی که در آن عضو هیات مدیره باشد و قبلا قرارداد کارفرمایی ایشان در شعبه ثبت نشده باشد با خطا مواجه می شود. اگر این افراد بالای 10 سال سابقه کار داشته باشند مبلغ حق بیمه توسط سازمان تامین اجتماعی مشخص می شود. حالا اگر مبلغ حقوق توافق شده با شخص بیشتر و یا کمتر از مبلغی باشد که برای ایشان بیمه می بایست رد شود این مابه تفاوت کجا می بایست لحاظ گردد. به طور مثال بیمه الزام کرده 15 میلیون تومان حق بیمه لحاظ شود ولی شخص می بایست 10 میلیون دریافت کند. در این صورت سند حقوق و دستمزد این شخص به چه شکلی باید تنظیم گردد؟ و دوم اینکه آیا به هیات مدیره موظف غرامت دستمزد ایام بیماری و زایمان تعلق نمی گیرد؟ حتی اگر کارمند موظف باشد؟؟؟؟؟؟؟

سوالات مرتبط

1 پاسخ
علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده
وقتی عضو هیئت مدیره در شرکت شغل دیگر دارد با همان شغل ثبت نام کنید و در لیست بیمه بیاورید  نباید ایراد بگیرند مگر اینکه شغل را عضو هیئت مدیره ثبت کرده باشید و یا 3درصد را حساب نکنید  این شخص مثل همه کارمندان نیازی به تنظیم قرارداد بیمه کارفرمایی ندارد 
hadise` 2 سال قبل پاسخ داده شده

ممنون میشم در خصوص سند مابه تفاوت هم بفرمایید. به طور مثال بیمه برای مدیرعامل، بیمه مبلغ 15 میلیون تومان قرارداد کارفرمایی لحاظ کرده است. اما حقوق توافق شده مثلا 25 میلیون باشد، چنانچه بیش از 15میلیون بیمه رد شود، این اضافه پرداختی در سابقه لحاظ نمی شود. مازاد پرداختی را با چه عنوانی درج کنیم که مشمول بیمه نباشد اما مالیات باشد. همچنین برعکس.

دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت

آموزش حقوق و دستمزد 1403