آموزش مالیاتآموزش های رایگان

ویدیوی آموزش ارسال اظهارنامه مالیات بر درآمد اجاره املاک

آموزش ارسال اظهارنامه مالیات بر درآمد اجاره املاک

در این آموزش که در قالب یک فایل ویدیویی تدوین شده به آموزش ارسال اظهارنامه مالیات بر درآمد اجاره املاک پرداخته‌ایم.

همواره تیرماه هر سال علاوه بر تکلیف قانونی ارسال مالیات بر درآمد عملکرد اشخاص حقوقی، یادآور یک تکلیف قانونی دیگر نیز هست و آن وظیفه ارسال اظهارنامه مالیات بر درآمد اجاره املاک است.

اشخاص حقیقی تا پایان تیرماه هر سال فرصت ارسال اظهارنامه مالیات بر درآمد اجاره را دارند و اشخاص حقوقی نیز در همان قالب اظهارنامه مالیات عملکرد می‌بایست درآمد حاصل از اجاره املاک واگذار شده را اظهار نمایند.

ارسال اظهارنامه مالیات بر درآمد اجاره املاک بر عهده صاحب درآمد یا همان موجر است و لازم است برای ارسال این اظهارنامه ابتدا مالک یا موجر یا صاحب درآمد مالیات بر اجاره به سایت سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس Tax.gov.ir مراجعه نموده و پس از طی نمودن مراحل ثبت نام اولیه، نام کاربری و رمز عبور را دریافت کند و پس از آن با دانلود آخرین نسخه نرم افزار مالیات بر درآمد اجاره از سایت سازمان امور مالیاتی نسبت به نصب نرم افزار مالیات بر درآمد اجاره و تکمیل برگه‌های الکترونیکی اظهارنامه اقدام نموده و نهایتا اظهارنامه را ارسال نهایی و کد رهگیری را دریافت نماید و پس از آن با صدور فیش مالیاتی مربوطه نسبت به پرداخت مالیات بر درآمد اجاره اقدام نماید.

حسابنو در این فیلم کوتاه آموزشی به خلاصه نکات آموزشی مربوط به اظهارنامه مالیات بر درآمد اجاره پرداخته است که در ادامه می‌توانید فیلم آماده شده را مشاهده نمایید.

 

همچنین سایر موضوعات مرتبط با مالیات اجاره را می توانید در صفحات زیر دنبال نمایید:

نحوه ثبت اسناد حسابداری مالیات تکلیفی اجاره

مالیات تکلیفی اجاره

آموزش مالیات بر درآمد اجاره

آموزش تکمیل اظهارنامه مالیات اجاره

– حل یک مسئله در موضوع مالیات بر درآمد اجاره

یک نکته طلایی از ثبت درآمد اجاره در اظهارنامه  

روش ثبت اجاره در معاملات فصلی

پرسش و پاسخ و نکات مهم مالیات اجاره

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا